ابتکار:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همگرایی میان دستگاه‌ها و کمک به یکدیگر در زمینه رفع چالش‌های زیست‌محیطی ضروری است.
کد خبر: ۲۵۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 11 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، معصومه ابتکار صبح امروز در بدو ورود به شهر بندرعباس اظهار کرد: تأکید دولت یازدهم همکاری میان دستگاه‌های مختلف برای رفع چالش‌های زیست‌محیطی در کشور است و امروز عازم میناب هستیم تا ضمن بازدید از عوارض زیست‌محیطی ناشی از برداشت بی‌رویه آب از دشت میناب، در مجموعه نشست‌هایی به بررسی راهکارهای رفع این مشکل بپردازیم.
 
وی افزود: با کاهش میزان نزولات جوی در سراسر کشور از جمله در استان هرمزگان طی سال‌های اخیر میزان برداشت از منابع آب زیرزمینی تشدید شده و این موضوع باعث بروز چالش‌هایی برای محیط زیست گشته و از جمله این چالش‌ها را در مناطق مختلف شهرستان میناب و با بروز فروچاله‌ها شاهد هستیم.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چاره‌اندیشی به منظور مهار این مشکلات و برگزاری نشست‌های تخصصی با مسؤولان وزارت نیرو در حوزه آب و همین طور با مسؤولان وزارت کشور در حوزه بحران از جمله برنامه‌های این سفر است تا بتوانیم با همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار هرمزگان و مجموعه دستگاه‌های متولی در این زمینه، این چالش را مهار کنیم.
 
ابتکار تأکید کرد: اگر دستگاه‌های متولی در این زمینه به خوبی با هم مشارکت کنند و از ظرفیت مردم نیز در این زمینه به خوبی استفاده شود، عبور از این چالش آسان‌تر خواهد بود.
 
وی دیدار با فعالان زیست‌محیطی شهرستان میناب و حضور در جلسه شورای اداری استان هرمزگان را نیز از دیگر برنامه‌های سفر به هرمزگان اعلام کرد.
 
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: همه ظرفیت‌های خودمان را در بخش‌های مختلف برای مهار مشکلات زیست‌محیطی استان هرمزگان به‌کار خواهیم گرفت و دلیل این سفر نیز همسو ساختن همه ظرفیت‌ها برای کمک به مردم میناب و رفع مشکل برداشت از آب‌های زیرزمینی این منطقه و فروچاله‌هاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار