کد خبر: ۲۵۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 11 July 2016

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: میزان بروز سل در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 20 درصد از هزار نفر جمعیت می باشد که در رتبه بندی دانشگاهی رتبه چهارم به لحاظ بروز سل و در رتبه بندی استانی بالاترین بروز سل در کشور را دارا می باشد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر طباطبایی در کمیته دانشگاهی سل که با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه وکارشناسان برگزار شد اظهار داشت: زمانی به حذف بیماری سل خواهیم رسید که میزان بروز این بیماری به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت کمتر از یک مورد مبتلا را داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه از دو کشور افغانستان و پاکستان به عنوان دو کشوری که بالاترین بار بیماری سل در دنیا را دارند نام برد و افزود: در کشور ما استان سیستان و بلوچستان دارای بالاترین آمار مبتلایان سل است.

دکتر طباطبایی خاطر نشان کرد: روند بیماریابی سل ریوی اسمیر مثبت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با توجه به سیاستگزاری اخیر سازمان جهانی بهداشت با هدف حذف سل بوده و براین اساس تا سال 2050 انتظار می رود بروز بیماری سل به کمتر از یک مورد از یک میلیون نفر جمعیت کاهش یابد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه میزان بروز سل در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 20 درصد از هزار نفر جمعیت می باشدکه در رتبه بندی دانشگاهی رتبه چهارم به لحاظ بروز سل و در رتبه بندی استانی بالاترین بروز سل در کشور را دارا می باشد.

وی گفت: حذف سل با توجه به مشکلات موجود بخصوص همجواری با دو کشور آلوده جهان یعنی افغانستان و پاکستان نیاز به عزم ملی و مشارکت کلیه نهادها و سازمان های ذیربط دارد و در این راستا بایستی سهم هر نهاد مشخص و تعریف گردد.

در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قطب منطقه ای جنوب شرق در زمینه تشخیص و مدیریت بیماران مقاوم به درمان سل است که از بستر مناسبی برای تشخیص، درمان و پیشگیری برخوردار می باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار