کد خبر: ۲۵۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰ 11 July 2016
رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در استان‌های شمال کشور شاهد بلایای طبیعی مانند سیل و آتش‌سوزی جنگل‌ها هستیم، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با وزارت دفاع در 14 نقطه کشور بحث استقرار بالگرد محقق می‌شود.
اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح کارگاه آموزشی مدیریت بحران 6 استان کشور در اردوگاه شهدای هفتم تیر این شهرستان اظهار کرد: ایران کشوری حادثه‌خیز با بلایای طبیعی است و هر لحظه باید در آماده‌باش کامل باشیم چون حادثه خبر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه باید با نگاه جامع، علمی و فرابخشی بتوانیم در گام نخست حوادث را پیشگیری کنیم، افزود: در زمان بحران شناخت یکدیگر مهم است و باید نگاه و زبان مشترک داشته باشیم و از تجارب به‌درستی استفاده کنیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با اعلام اینکه باید از برخی حوادث مانند فرو ریزش اخیر در تهران که در خلوت‌ترین زمان اتفاق افتاد برای وقایع مشابه درس بگیریم تا خطرات به حداقل برسد، اضافه کرد: اگر در تهران زلزله‌ای به‌وقوع بپیوندد 400 تا 500 نقطه مشابه وجود دارد که چه جهنمی را شاهد باشیم.

نجار با تاکید بر اینکه باید گاز از مراکز جمعیتی خارج شود، تصریح کرد: آموزش باید در سطوح مختلف جامعه دنبال شود و بحث ساخت و سازها، مکان‌یابی صحیح، آزمایش خاک، مصالح استاندارد، کارگر ماهر و به‌ویژه نظارت درست بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، بهره‌مندی از اصول علمی و تجارب به گونه‌ای عمل کنیم که وقتی سوت امداد در مواقع بحران به صدا درآمد، همه در آماده‌باش و حضور کامل باشند.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در پایان با بیان اینکه در استان‌های شمال کشور شاهد حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش‌سوزی جنگل‌ها هستیم، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با وزارت دفاع و پشتیبانی در 14 نقطه کشور بحث استقرار بالگرد محقق می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار