تابناک کهگیلویه و بویراحمد
مهمترین فعالیت های این نهاد حمایتی در قالب خبر برای جلب توجه مردم و مسئولین و خیرین در راستای کمک به این نهاد حامی محرومین ارائه می شود.
کد خبر: ۲۵۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 12 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،کمیته امداد امام خمینی به عنوان مهمترین نهاد حامی محرومین و کسانی که در اجتماع از نظر مالی برای اداره زندگی خود دچار مشکل هستند همواره سعی کرده است که بدور از مسائل روزمره ی موجود در سایر ادارات و نهادها وظیفه ی مهم خود را به نحو احسن انجام دهد.در همین رابطه مهمترین فعالیت های این نهاد حمایتی در قالب خبر برای جلب توجه مردم و مسئولین و خیرین برای کمک به این نهاد حامی محرومین ارائه می شود.
بسته خبری ویژه کمیته امداد مهمترین خبرهای این نهاد حمایتی را به مخاطبان تابناک کهگیلویه وبویراحمد ارائه می دهد.
از بانوان شاغل در کمیته امداد استان تجلیل شد
طی مراسمی به مناسبت هفته عفاف و حجاب بانوان شاغل در کمیته امداد استان تجلیل شدند.
امام جمعه چتاب در مراسم تجلیل از فعالان حوزه عفاف و حجاب در کمیته امداد استان، گفت: رعایت حجاب و عفاف در دین مبین اسلام و از سوی حضرت ائمه اطهار(ع) بسیار سفارش و تأکید شده است.
حجه الاسلام علی وحدانی فر با اشاره به اینکه هفته عفاف و حجاب بعد از حمله به مسجد گوهر شاد، نامگذاری شده است، افزود: حجاب یک حکم الهی است که در همه ادیان وجود داشته و دارد.
وی با بیان اینکه حجاب یک مسئله انسانی است و صرفاً دینی نیست، اظهار کرد: در آیین یهود مسئله حجاب خیلی جدی است، در آیین مسیحیت شرط ورود به کلیسا حجاب است و همچنین در آیین بودا و هندو نیز شرط اجابت دعا حجاب و پوشش است.
حجه السلام وحدانی فر با اشاره به اینکه حجاب در آیین ایرانی ما نیز یک مسئله ضروری و طبقه بندی شده بود، تصریح کرد: عفاف و حجاب به عنوان یک مصونیت اجتماعی ، فرهنگی و اخلاقی است و این فریضه اعتقادی نه تنها انسان ها را محدود نمی کند بلکه ارزش و حوزه فعالیت آنها را گسترش می دهد.
وی بیان کرد: اهمیت حجاب و آثار مثبت آن در سلامتی روحی و روانی جامعه نقش تعیین کننده ای دارد و یک رفتار و باور است و ما باید با نهادینه کردن این رفتار در جامعه و رعایت عملی آن در جهت تقویت و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده و جامعه خود گام برداریم.
مدیرکل کمیته امداد استان در این مراسم گفت: در حال حاضر یکی از مهم ترین اولویتهای این نهاد حضور در عرصه های فرهنگی است.
فرید محبی با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب باعث رفع بسیاری از مشکلات در محیط خانواده، اداره و جامعه می شود،افزود: تلاش ما این است که فرهنگ عفاف و حجاب را در بین خانواده های جامعه هدف خود گسترش دهیم و تا جایی که می توانیم با برنامه ریزی های لازم جلوی بسیاری از آسیبهای اجتماعی را بگیریم.
وی مسئله عفاف و حجاب را یکی از دغدغه ها و مسائل اساسی این نهاد عنوان و اظهار کرد: همه ما امدادگران باید تعالیم اسلام و رفتار و کردار و گفتار ائمه معصومین (ع) را سر لوحه کار خود قرار داده و الگو و سر مشق دیگران باشیم.
در پایان این مراسم از 7 نفر از بانوان فعال در حوزه عفاف و حجاب در کمیته امداد استان به نمایندگی از 40 بانوی شاغل در این نهاد مقدس تجلیل شد.
تجلیل از بانوان شاغل در کمیته امداد
ايجاد شبکه هاي نيکوکاري از برنامه هاي خوب و قابل تقدير کميته امداد است
امام جمعه بهمئی ايجاد شبکه هاي نيکوکاري را یکی از برنامه هاي خوب و قابل تقدير کميته امداد در راستای جمع آوری کمک های خیرین و توزیع بین نیازمندان عنوان کرد.
جلسه هم انديشي شوراي زکات کميته امداد شهرستان بهمئی با حضور مدير و جمعي از امدادگران اين نهاد، امام جمعه، نماینده فرماندار، روحانيون و روساي ادارات و نهادهاي بهمئی و صدا و سیما در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
در این جلسه امام جمعه بهمئی و رئيس ستاد زکات شهرستان ضمن قدرداني از تلاشهاي کميته امداد در جهت ترويج فرهنگ پرداخت زکات، گفت: بحث زکات يکي از انفاق هاي بسیار مهمی است که باعث ترويج فرهنگ کمک رساني و بيشتر شدن صدقات و خيرات مي شود.
حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا افروغی با بیان اینکه فرهنگ پرداخت زکات را باید طوری گسترش دهیم تا همگانی شود و هرکس خودش زکاتش را به عاملین مربوطه پرداخت کند، خاطرنشان کرد: بخشي از بودجه کميته امداد مردمي است و امروزه مسئولين اين نهاد به اين نتيجه رسيدند که مسئوليت جمع آوري کمکهاي خيرين و توزيع آن بين فقرا و محرومين را به معتمدين محلي و هئيت امناي مساجد واگذار و خودشان مديريت کنند که ايجاد شبکه هاي نيکوکاري يکي از همين برنامه هاي خوب و قابل تقدير کميته امداد است.
وی افزود: فقرا بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرند و متوليان دقت زيادي داشته باشند که مصرف زکات جمع آوري شده در روستاها براي فقراي همان روستا هزينه شود تا افرادی که خود را به موقع پرداخت می کنند تشویق شوند.
مدير کميته امداد شهرستان بهمئی در اين جلسه، اظهار کرد: وحدت رويه، فرهنگ سازي، بسترسازي، تبليغ و ترويج جمع آوري و مصرف زکات يک وظيفه ديني و اسلامي است که بدون حمايت روحانيون معزز، مبلغين ديني، رابطین زکات، شوراهای اسلامی و مسئولين ادارات و نهادها، کاری دشواراست و نتيجه مطلوب حاصل نخواهدشد.
حیدر خداپرست وجود اداراتي همچون تبليغات اسلامي و اوقاف و امور خيريه در شهرستان بهمئی را از عوامل پیشبرد و نقل و انتقال به موقع و نتیجه مطلوب کار اطلاع رسانی در اين شهرستان بر شمرد و گفت: با داشتن چنين اداراتي مي توان از جنبه هاي فرهنگي و مذهبي در راستاي تحقق اهداف و آرمانهاي اسلام و انقلاب، گامهاي موثرتري برداشت که يکي از آنها هماهنگي با هئيت امناي مساجد و اماکن مذهبی در جهت تبليغ و ترويج امر زکات و اجراي طرح مسجد محوري است.
وی در پايان به گزارش عملکرد سال قبل شوراي زکات شهرستان پرداخت و افزود: سال گذشته از بين 107 روستا در شهرستان بهمئی، طرح جمع آوري زکات مستحبي و واجب به اجرا درآمد و مبلغی بیش از سه میلیارد و 800 میلیون ریال دریافت شد و در سرفصل های مربوطه هزینه شد.
نماینده فرماندار شهرستان نیز در این نشست، گفت: کميته امداد امام يک نهاد حمایتی است که با مشارکت دولت و مردم در سالهاي اخير به موفقيت و جايگاه مطلوبي که مورد اطمينان و اعتماد خاص مردم است، رسيده است.
صدیقی افزود: فعاليت و خدمت به مردم بايد جهادي و عمومي باشد تا رضايت مردمی فراهم شود و از مصرف زکات در تعمیر و مرمت سازی مساجد  فعال و اماکن عمومی استفاده بهینه شود.
وی فرهنگ‌سازی درباره زکات را یک وظیفه همگانی عنوان و اظهار کرد: از آنجا که زکات یک واجب الهی است، باید همه مردم در هر جایگاهی که هستند، برای احیای آن تلاش و تبلیغ کنند.
نماینده فرماندار، اعتمادسازی را یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات برشمرد و تصریح کرد: ااگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه‌کرد زکات در مردم ایجاد شود، ضمن ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش می یابد.
تجلیل از بانوان شاغل در کمیته امداد

اجرای  246 طرح اشتغال زایی مرتبط با صنایع دستی برای مددجویان
مدیرکل کمیته امداد استان از اجرای 246 طرح اشتغال زایی مرتبط با صنایع دستی برای مددجویان تحت حمایت در سال گذشته خبر داد.
فریدمحبی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، گفت: در راستای تفاهم نامه ای که بین دو نهاد بسته شده محورهای مختلف و متعددی در این تفاهم نامه مشخص شده که هدف ما توانمندسازی و اشتغال زایی مددجویان تحت حمایت است.
وی ضمن تقدیر از میراث فرهنگی درخصوص همکاری در زمینه اشتغال مددجویان، افزود: 246 طرح اشتغال مرتبط با صنایع دستی که بیشتر گلیم و گبه است در سال گذشته برای مددجویان اجرا شده است.
محبی با اشاره به اینکه 59 طرح تکمیلی در سال جاری داریم، اظهار کرد: 113 میلیون تومان تسهیلات در این راستا از محل اعتبارات کمیته امداد پرداخت شده است.
محبی با اشاره به آموزش 600 نفر از مددجویان، در دوره‌های آموزشی میراث فرهنگی، در رشته‌های صنایع دستی از جمله گلیم و گبه، تصریح کرد: تلاش ما این است که بستری فراهم شود برای آموزش مددجویان و همه آموزش ها باید منجر به ایجاد شغل شود.
مدیرکل کمیته امداد استان، افزود: آموزشگاههای وابسته به میراث فرهنگی را به مدیریت شهرستانها واگذار کرده ایم تا دوره های آموزشی برای مددجویان مستقیماً در شهرستانها برگزار شود. 
محبی پیشنهاداتی از جمله ایجاد رشته های جدید وابسته گردشگری در دانشگاه ، آموزش لازم در حوزه میراث فرهنگی به کارشناسان حوزه اشتغال کمیته امداد، عرضه تولیدات مددجویان در حوزه های صنایع دستی در نمایشگاهای این سازمان و معرفی طرح هایی جهت درآمدزایی و ایجاد مجتمع های اقتصادی کمیته امداد را ارائه داد و خواهان همکاری بیشتر در این خصوص شد.
مدیرکل میراث فرهنگی در این دیدار با بیان اینکه مشکلات زیادی درخصوص اشتغال در استان وجود دارد، گفت: افراد زیادی وجوددارند که با داشتن مدرک بالا بیکارند و با ایجاد اشتغال و کارآفرینی می توانیم در این زمینه موثر باشیم.
محمود باقری با اشاره به اینکه در بحث آموزش باید به سمت صادرات پیش رویم و کارها را استانداردسازی کنیم، افزود: باید آموزش ها را به سمتی ببریم که تولیدات باکیفیت باشند و هم در بازارهای داخلی و هم خارجی خریدار داشته باشند.
وی با بیان اینکه در استان 120 رشته صنایع دستی وجود دارد، بیان کرد: باید تنوع محصول ایجاد کنیم و در این راستا می توان کارهای خوبی انجام داد.
باقری بیان کرد: می توان از اردوگاه بعنوان یک اردوگاه رفاهی تفریحی استفاده شود و معرفی شود وبا حمایت های صندوق توسعه ملی میتوانیم از فضای آن به منظور فضای گردشگری ودرآمد زایی برای کمیته امداد استفاده شود.
وی درخصوص همکاری با کمیته امداد قول مساعد داد و اعلام آمادگی نمود.
تجلیل از بانوان شاغل در کمیته امداد

شرکت سه هزار و 520 نفر از مددجویان در کلاس های اوقات فراغت کمیته امداد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از حضور سه هزار و 520 نفر از دانش آموزان، دانشجویان و مددجویان تحت حمایت در برنامه های اوقات فراغت کانون های تابستانه این نهاد خبر داد.
مراسم افتتاحیه کانون های تابستانه کمیته امداد استان با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مدیرکل کمیته امداد، مدیران شهرستانی ادارات مربوطه و معاون فرهنگی آموزش و پرورش در سالن آموزش و پرورش برگزار شد.
فرید محبی در این مراسم با اشاره به توجه ویژه کمیته امداد به برنامه های فرهنگی برای مددجویان، گفت: گرچه کمیته امداد یک دستگاه خدمت رسان در حوزه اقتصادی و اجتماعی است، اما اعتقاد ما بر این است که مسیر توانمندی مددجویان از طریق توانمندسازی فرهنگی ممکن است.
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه باید خانواده ها را از نظر فکری و عقیدتی به جایگاه مطلوبی برسانیم ، افزود: اگر ما بتوانیم اعتماد به نفس را در خانواده ها نهادینه کنیم، در این صورت سیاست های اقتصادی به نتیجه می رسد.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد بیش از 9 سرفصل فرهنگی را اجرا می کند، اظهار کرد: سرفصل های فرهنگی متناسب با گروههای خاص از جمله دانش آموزان و دانشجویان و زنان سرپرست خانوار است که هرکدام محتوای خاص خود را دارند.
محبی تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است که بخشی از اعتبارات دولتی، بخشی از کمک های مردمی و بخشی نیز از حمایت خیرین تأمین می شود.
وی عمده ترین برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان را آماده سازی خانواده ها در جهت توانمندی فکری و فرهنگی آنان عنوان کرد و گفت: سه هزار و 520 نفر از دانش آموزان و دانشجویان و مددجویان تحت حمایت در برنامه های اوقات فراغت شرکت می کنند و محتوای آموزشی برنامه ها متناسب با نوع شرکت کننده است.
محبی با بیان اینکه بیش از 15 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند، بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های کمیته امداد در بحث اوقات فراغت اعزام زنان سرپرست خانوار زیر 60 سال به کربلای معلا است.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه برنامه اوقات فراغت کمیته امداد مختص تابستان نیست، افزود: این برنامه ها به صورت مستمر و در طول سال ادامه دارد.
وی مهارت آموزی، مهارت های زندگی، فضای مجازی و رسانه و شناسایی استعدادهای درخشان را از دیگر برنامه های این نهاد برشمرد و اظهار کرد: 30 استعداد درخشان در بخش های مختلف علمی، فرهنگی، دینی و آموزشی شناسایی شده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری در آیین افتتاحیه کانون های اوقات فراغت کمیته امداد، گفت: اگر برای دانش آموزان و جوانان برنامه ریزی نکنیم که اوقات فراغت آنان غنی شود، دیگران برای آنان برنامه ریزی می کنند و بسیاری از جوانان وقت خود را بیهوده هدر می دهند.
حجت الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی با بیان اینکه پرداختن به امورات فرهنگی خانواده های تحت حمایت نقش مهمی در خودباوری و خوداتکایی آنان دارد، ضمن تأکید بر غنی سازی اوقات فراغت خواهان پررنگ نمودن برنامه های اوقات فراغت در این راستا شد.
وی با تأکید بر اطلاع رسانی به موقع و تبلیغ در خصوص کانونهای اوقات فراغت از برنامه برنامه های کمیته امداد در این کانونها بخصوص در مناطق محروم قدردانی و تصریح کرد: باید در ابعاد مختلف روحی و جسمی و معنوی در پایگاه‌های اوقات فراغت کار شود و آموزش‌های لازم فراهم کرد تا شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان باشیم.
ملک حسینی معاون فرهنگی آموزش و پرورش نیز در این مراسم از برنامه های کمیته امداد برای غنی سازی اوقات فراغت جامعه هدف خود قدردانی و اعلام آمادگی در راستای همکاری با این نهاد کرد.
تجلیل از بانوان شاغل در کمیته امداد

پرداخت بیش از 344 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد استان
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از پرداخت بیش از 344 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی از ابتدای سال گذشته تاکنون به مددجویان تحت حمایت خبر داد.
عنایت رحیمی نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر اشتغال زایی و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت یکی از مهمترین برنامه ها و سیاست های کمیته امداد است، گفت: در این راستا کمیته امداد همواره با ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان و ارائه تسهیلات اشتغال زایی به آنان، جهت رساندن آنها به خودکفایی و در نهایت خروج از گردونه حمایت تلاش می کند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 486 مورد تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان پرداخت شده است، افزود: در این راستا 64 میلیارد و 675 میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی و منابع بانکی برای اجرای طرحهای خودکفایی به مددجویان پرداخت شد.
رحیمی نیا ارتقاء عزت نفس و حفظ کرامت انسانی را از دیگر اهداف اشتغال زایی مددجویان عنوان کرد و اظهار کرد: جوهره انسان کاراست و دغدغه اصلی کمیته امداد ایجاد اشتغال برای مددجویان با اجرای طرح های اشتغال زایی است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته دو هزار و 297 مورد تسهیلات اشتغال با اعتبار 279 میلیارد و 989 میلیون ریال به مددجویان متقاضی پرداخت شد.
رحیمی نیا با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه هایی که کمیته امداد در حوزه اشتغال مددجویان در دستور کار دارد، آموزش و توانمندسازی فنی و حرفه ای و همچنین آموزش مهارتهای زندگی به مددجویان و خانواده های آنهاست، گفت: در این زمینه از ابتدای سال گذشته تاکنون 4هزار و 273 نفر از مددجویان با هزینه میلیارد و 221 میلیون ریال در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کرده و مهارتهای لازم را فراگرفتند.
معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان ارائه مشاوره ه ای شغلی در زمینه کسب موقعیت های شغلی مناسب به مددجویان با حضور کارشناسان متخصص در این حوزه را از دیگر فعالیت های این نهاد برشمرد و افزود: نظارت مستمر بر حسن اجرای طرح ها، ارائه آموزش های تکمیلی در هنگام اجرای طرح، بازاریابی و فروش تولیدات طرح های خودکفایی به قیمت مناسب، و معرفی زنان بی سرپرست روستایی برای دریافت وام خوداشتغالی از خدمات دیگر این نهاد در خصوص خودکفایی و اشتغال زایی است.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار