کد خبر: ۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸ 03 February 2015

ايرانيان پيشتاز بازسازي عتبات عاليات

رئیس ستاد عتبات عالیات استان البرز گفت: مردم مومن وبا ایمان ایران اسلامی ازجمله البرزی ها در بازسازی و توسعه عتبات عالیات و اماکن مقدسه در جهان پیشتازهستند.
حجت الاسلام سید حسن حسینیروز سه شنبه در آیین گشایش ساختمان ستاد بازسازی عتبات عالیات در مشکین دشت شهرستان فردیس افزود: تاکنون ستاد بازسازی عتبات عالیات با پشتیبانی قشرهای مختلف مردم مسلمان ایران، تلاش های مستمر و با ارزشی برای ساخت، ترمیم و بازسازی ضریح و فضای اطراف بارگاه ملکوتی عتبات عالیات درعراق انجام داده است.
وی با اشاره به هجمه های شدید سالهای اخیر دشمنان برعلیه شیعیان درجهان گفت: اینکه امروز جان و مال و اماکن مقدس شیعه در جهان مورد هجوم و تخریب دون صفتان قرار می گیرد ، اوج کینه توزی های دشمنان اهل بیت (ع ) را می رساند و این وظیفه ما دوستداران خاندان رسول الله (ص) درجهان است که برای حفظ این آثار و فرهنگ شیعه بکوشیم.
امام جمعه شهرستان فردیس در این آیین گفت: ارادت و دوستی با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بیانگر حرکت در مسیر ارزش های دینی و الهی است.
حجت الاسلامˈعلی اکبر ایمانیˈ افزود: نشان دادن ارادت قلبی به اهل بیت(ع) برای ملت مسلمان ایران افتخار بزرگی در جهان است .
به گزارش ايرنا، وی بیان داشت : یکی از راه های نشان دادن ارادت به ائمه معصومین (ع) ، مشارکت فعال در بازسازی و توسعه عتبات عالیات است.
ایمانی گفت: حضور فیزیکی در بارگاه مطهر این بزرگواران، حرکتی والا و معنوی است لیکن کمک به به بازسازی عتبات از ارزش بالایی برخوردار می باشد.
رییس ستاد بازسازی و نوسازی عتبات عالیات شهرستان فردیس اظهارداشت: مردم مومن فردیس به تناسب بضاعت مالی خود به عشق به خاندان پیامبر(ص) آماده یاری رساندن به بازسازی عتبات عالیات هستند.
علی شهبازی افزود: درسال های اخیرمردم فردیس برای بازسازی عتبات و عالیات کمک های چشمگیری دراختیار متولیان بازسازی عتبات عالیات قرار دادند.
وی گفت: کمک به اجرای طرح جامع بازسازی و توسعه حرمین شریف درکربلای معلی، مشارکت در ساخت صحن عظیم حرم حضرت زهرا(س) در نجف اشرف، همکاری در بازسازی و ساخت حرم امامین عسکریین (ع ) و اعزام مهندسان برای اجرای پروژه ها از جمله اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات فردیس بوده است.
وی اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات فردیس، مسولیت بازسازی، زیباسازی ومرمت حرم های مطهر در کشورعراق را بر عهده دارد که امیدواریم با پشتیبانی مردم مومن و پیروان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع ) بتوانیم دراین مسیر گام های بلند برداریم.
وی یادآور شد: امسال با مشارکت مردم فردیس در بازسازی عتبات 930 میلیون ریال وجه نقد و مقدار قابل توجهی طلا و جواهرات جمع آوری شده است.شهرستان فردیس 600 هزار نفرجمعیت دارد و مردم این شهرستان تاکنون در طرح های فرهنگی و معنوی به ویژه در بازسازی عتبات عالیات مشارکت بالایی داشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار