استاندار یزد گفت: دانش آموختگان دانشگاه های مختلف باید همواره صاحب ایده و منشا خلاقیت باشند.
کد خبر: ۲۶۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 15 July 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محمد میر محمدی در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشکده های فنی امام علی (ع) ، شهید صدوقی (ره) و حضرت رقیه (س) یزد افزود: مهارت و جستجوگری در دانشگاه ها باید همواره مورد تاکید قرار گیرد .
وی ادامه داد: ما وقتی به این فکر می کنیم که در ارتباط با مباحث دانشگاهی چه مشکلاتی داریم در محور اول به این نتیجه می رسیم که مدرک گرایی به صورت فرهنگ غلط در آمده است و وقتی مدرک ملاک قرار گیرد، افراد فقط این قضیه را دنبال می کنند و برای همین ما امروز با فارغ التحصیلان زیاد جویای کار روبه رو هستیم.
استاندار یزد خاطر نشان کرد: دانشگاه ها باید اندیشه محور ، پژوهش محور و دانش محور باشند و فردی که در عرصه علم و دانش قدم می گذارد باید با فردی که از این نعمت محروم است متفاوت باشد و با انگیزه تر عمل کند.
میرمحمدی گفت: در محور دوم مهم در دانشگاه ها متون درسی است که جنبه یکنواخت پیدا کرده و ما به تناسب شرایط و نیازهایی که وجود دارد باید این متون را اصلاح کنیم و تغییر دهیم تا از فضاهای علمی جهان عقب نمانیم.
وی تصریح کرد: محور سوم اهمیت کار و دانش در کنار یکدیگر است زیرا وقتی این دو موضوع در کنار یکدیگر قرار گیرند افراد با هر مانعی که برخورد کنند تلاش می کنند آن را کنار گذاشته و حل کنند.
استاندار یزد گفت: خوشبختانه رویکردی به وجود آمده که آشنایی با ابزار کار و دانش را در دانشگاه های فنی و حرفه ای به خوبی فراهم ساخته است اما ضروری است برای دوره های کسب مهارت و کارگاه های عملی برنامه ریزی جدی تری با توجه به نیاز بازار انجام شود.
میرمحمدی گفت: امتیاز و ارزش به کاردانی و کارآمدی داده می شود و دانشجویان باید بر اصول اندیشه، پژوهش و جستجوگری به جامعه وارد شوند.
استان یزد با یک میلیون و 80 هزار نفر جمعیت دارای حدود 100 هزار دانشجو و 70 مرکز آموزش عالی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار