خوانده می‌شوید؛
جریان اخبار تحولات بیست ساعت اخیر ترکیه چنان سریع بود که تعجب همگان را به همراه داشت. از کودتا تا ضد کودتا و بازگشت اوضاع به شرایط عادی. همین جریان سریع اخبار موجب شده تا تحلیل‌های مختلفی در خصوص اتفاقات ترکیه صورت بگیرد. نظر شما درباره این اتفاقات چیست؟
کد خبر: ۲۶۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 16 July 2016
جریان اخبار تحولات بیست ساعت اخیر ترکیه، چنان سریع بود که تعجب همگان را به همراه داشت. از کودتا تا ضد کودتا و بازگشت اوضاع به شرایط عادی. همین جریان سریع اخبار موجب شده تا تحلیل‌های مختلفی در خصوص اتفاقات ترکیه صورت بگیرد. نظر شما درباره این اتفاقات چیست؟

به گزارش «تابناک»، در خصوص اتفاقات شب گذشته ترکیه، دست کم سه تحلیل وجود دارد؛

 «ضد کودتا» در ترکیه به‌‌ همان سرعتی اتفاق افتاد که خود کودتا رخ داد. سرعت کودتا و ضد کودتا و عدم ایجاد محدودیت از سوی کودتاچیان برای رئیس جمهور و نخست وزیر، سبب شده تا تحلیل‌های متفاوتی در این باره در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود.

برخی با به اشتراک گذاشتن هشتگ کودتا نبود، تئا‌تر بود، مدعی‌اند که حوادث شب گذشته ترکیه نمایشی بوده که با هماهنگی دولت انجام شده تا دولت بتواند با اقتدار بیشتری به پاکسازی ارتش بپردازد.

عوامل دولت ترکیه مدعی هستند، این کودتا از سوی افسران جزء ارتش که طرفدار فتح الله گولن هستند هدایت شده است و باید به شدت با آن برخورد کرد.

عده‌ای دیگر نیز بر این باورند این برنامه از سوی عده‌ای از ارتشی‌های ترکیه که از دخالت‌های اردوغان و برکناری‌های سران ارتش توسط وی به ستوه آمده‌اند، برنامه ریزی شده است.

نظر شما در خصوص اتفاقات شب گذشته ترکیه چیست؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :