مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به تعهدات آموزشی این اداره کل گفت: 170 هزار نفر امسال آموزش مهارتی دریافت می کنند.
کد خبر: ۲۶۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 17 July 2016
مجید تهرانی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی کارآفرینی و آموزش های مهارتی افزود: این تعداد هنرآموز در 27 مرکز آموزش دولتی و آزاد استان تهران آموزش های مهارتی دریافت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: حدود 30 هزار نفر در مراکز دولتی و 140 هزار نفر نیز در مراکز بخش خصوصی آموزش مهارتی می بینند.

تهرانی همچنین با بیان اینکه پیش بینی شده در سال جاری 200 هزار نفر در آزمون مهارتی شرکت کنند خاطر نشان کرد: این اداره کل ظرفیت برگزاری 50 درصد آزمون الکترونیکی را داشته و تلاش می شود با ایجاد زیرساخت های لازم تمام آزمون های کتبی مهارتی بطور الکترونیکی برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری روزانه آزمون نیازمند 70 تیم تخصصی آزمون گر است، گفت: برای برگزاری آزمون ها نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار هستیم در حالیکه در سال گذشته فقط هفت میلیارد ریال برای آزمون تخصیص اعتبار داده شد.

وی برگزاری آزمون های مهارتی فنی و حرفه ای را از ماموریت های این سازمان عنوان کرد و افزود: در سه ماهه نخست امسال 39 هزار و 57 نفردر آزمون های مهارتی استان تهران شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گفت: 27 هزار و 473 نفر از شرکت کنندگان مرد و 11 هزار و 584 نفر زن بوده اند.

وی استان تهران را از محروم ترین استان های کشور برشمرد و گفت: این استان از نظر داشتن آموزشگاه و تجهیزات کارگاهی جزو محروم ترین استان ها است.

تهرانی با بیان اینکه در طول 20 سال گذشته هیچ مرکز آموزشی به این استان اضافه نشده است، افزود: بیشتر مراکز آموزشی استان فرسوده و زیبنده کارآموزان نیست.

وی بهسازی مراکز آموزشی را نیازمند میلیاردها تومان اعتبار دانست و یادآور شد: بهسازی مراکز آموزشی با استفاده از ظرفیت شرکاء صنعتی و خدماتی در غالب اجرای طرح های مشارکتی امکان پذیر است.

*اجرای 38 طرح آموزش محصول محور در استان تهران
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران همچنین از اجرای 38 طرح آموزش محصول محور در این استان در سال گذشته خبر داد.

وی گفت: به دلیل سرعت اجرا و نو بودن این طرح، برخی از اجرا کنندگان دارای مشکل حقوقی هستند که در سال جاری رفع می شود.

تهرانی تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری 10 کارگاه محصول محور به استان تهران افزوده می شود.

وی با بیان اینکه 127 کارگاه دولتی در استان فعالیت دارند خاطر نشان کرد: تیم ارزیابی کارگاه ها، مشکلات و آسیب های آنها را بررسی و با برنامه ریزی پنج ساله آنها را رفع می کند.

*منابع مالی پاسخگوی آموزش های مهارتی نیست
وی در ادامه ارائه آموزش های مهارتی را پرهزینه عنوان کرد و گفت: این حوزه نیازمند تجهیزات روز آمد و مواد مصرفی است که هزینه این آموزش ها را افزایش می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با بیان اینکه مواد مصرفی لازم نیز در برخی رشته های مهارتی در اختیار هنرآموزان قرار نمی گیرد خاطر نشان کرد: بسیاری از هنرآموزان نمی توانند تمرین های مهارتی را انجام دهند.

وی با بیان اینکه پایین بودن حق الزحمه مربیان مهارتی از دیگر مشکلات مهارت آموزی در این استان است اظهار کرد: منابع انسانی و مربیان اصل آموزش هستند که به دلیل پایین بودن حق الزحمه های آموزش انگیزه کافی و لازم برای ارائه آموزش را ندارند.

تهرانی ساز و کارهای اجرای آموزش های مهارتی را نیازمند اصلاح دانست.

*آغاز مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت از مرداد ماه
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات ملی مهارت خاطر نشان کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات در مرداد ماه جاری آغاز می شود.

وی گفت: پذیرفته شوندگان در مرحله شهرستانی به مراحل استانی و کشوری راه خواهند یافت.

تهرانی خاطر نشان کرد: در نظر داریم مرکز تخصص المپیادهای استانی را در استان تهران ایجاد کنیم.

*نمایشگاه های توانمندی مراکز آموزشی فنی و حرفه ای برپا می شود
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به اجرای برنامه 6 مردادماه و روز کارآفرینی خاطر نشان کرد: در این هفته نمایشگاه های توانمندی مراکز آموزشی فنی و حرفه ای و نمایشگاه هایی در شهرستان های استان تهران به منظور آشنایی مردم با ماموریت های فنی و حرفه ای برپا می شود.

وی برگزاری همایش تقدیر از مهارت آموزان صنعت طلا و جواهر، همایش اخلاق حرفه ای، حضور تیم های سیار فنی و حرفه ای در مراکز مختلف استان برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار