معاون استاندارد و فرماندار تهران اظهارکرد: با وجود مراکزی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و بنیادهای خیریه مجاز، مردم به متکدیان در سطح شهر کمک نکنند.
کد خبر: ۲۶۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 18 July 2016
عیسی فرهادی روز دوشنبه در پایان نشست ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان تهران در سالن جلسات فرمانداری گفت: پس از موفقیت قابل توجه در جمع آوری معتادان متجاهر از معابر، پارک ها و بوستان های شهر تهران، امروز با برگزاری این نشست و اخذ تصمیمات اجرایی قصد جمع آوری متکدیان شهرستان تهران را داریم.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم از کمک به متکدیان خودداری کنند، افزود: خیلی از این تکدی گری ها به صورت باند و شبکه ای توسط افرادی سودجو در سطح شهر انجام می شود.

فرهادی افزود: براساس تصمیمات ماخوذه در این نشست برای رسیدگی به وضعیت متکدیان به دو بخش کودکان و بزرگسالان تقسیم شد.

فرماندار تهران با بیان اینکه سازمان بهزیستی ماموریت رسیدگی در بخش کودکان است، گفت: شهرداری تهران با همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی متکدیان را از سطح شهر تهران جمع آوری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در کنار فعالیت دستگاه های اجرایی برای ریشه کن کردن تکدی گری در شهر تهران همراهی و همکاری مردم نیز ضروری و لازم است.

معاون استاندار تهران افزود: به عنوان مثال مردم تبریز با کمک نکردن به متکدیان، به عنوان شهری عاری از هر گدا و متکدی در کل کشور معروف شده است.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به افراد نیازمند در جامعه راهکار مناسبی نیز وجود دارد، گفت: از طریق نهادهایی مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و موسسات و بنیادهای خیریه مجاز(مانند بنیاد برکت) که با شناسایی افراد نیازمندان واقعی جامعه، کمک های مردمی را به دست آنان می رسانند.

معاون استاندار و فرماندار تهران با تاکید بر اینکه تصمیم اجرایی در این خصوص در هفته آینده گرفته می شود تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده نشست ساماندهی متکدیان شهرستان تهران بنا به ضرورت در هفنه آینده در دو روز (یکشنبه و دوشنبه) برگزار می شود که از آن پس تا حل این مشکل اجتماعی هر هفته در فرمانداری تهران تشکیل جلسه خواهیم داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار