کد خبر: ۲۶۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 18 July 2016


در همایش اهمیت مشاوره ژنتیک به تاثیر توسعه مراکز ژنتیک در کاهش تولد کودکان معلول اشاره و بر ضرورت مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج تاکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش بیات نژاد در همایش اهمیت مشاوره ژنتیک در پیشگیری از معلولیت که پیش از ظهر دوشنبه در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: مقوله پیشگیری و ژنتیک در هم آمیخته شده که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج چه خویشاوندی و غیر خویشاوندی ضروری است، افزود: در سال های اخیر توسعه مراکز مشاوره روانشناسی و ژنتیکی تاثیر بسزایی در کاهش تولد کودکان معلول دارد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه کمترین هزینه و بیشترین خروجی را به همراه دارد، افزود: در صورت نیاز به منظور رفع مشکلات ژنتیکی زوجین، کمک مالی تا سقف ۹۰۰ هزار تومان صورت می گیرد.

بیات نژاد با بیان اینکه امید است مشاوره ژنتیکی در جامعه جدی گرفته شود، اظهار کرد: بی شک مشاوره ژنتیکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه رئیس بهزیستی شهرستان کرج با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی وظایف مختلفی را در جامعه بر عهده دارد، اظهار کرد: فرزندان بی سرپرست و معلول از هنگام تولد تا مرگ در مراکز تحت نظر این سازمان به سر می برند.

علی صفایی با بیان اینکه سازمان محیط زیست پیرامون آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد و دیگر پدیده ها که جامعه امروزی مبتلا به آن است وظایف ویژه و متعددی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: سرویس دهی روزانه به معلولان از جمله وظایف این سازمان است.

رئیس بهزیستی کرج خاطر نشان کرد: در حال حاضر : ۲۰ هزار معلول دارای معلولیت شنوایی، بینایی، نخاعی، ذهنی و جسمی در شهرستان کرج وجود دارد.

صفایی در پایان با تاکید بر اینکه این سازمان با در اختیار داشتن نیروهای متخصص پزشک و روان پزشک در اختیار جامعه معلولان قرار دارد، تصریح کرد: سعی شده در حوزه پیشگیری با جدیت بیشتری وارد شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار