رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان‌رضوی گفت: سیار سلامت دهان و دندان و درمانگاه سیار سلامت مادر و کودک از ابتدای تابستان در حاشیه شهر مشهد ایجاد شده و در تابستان نیز بیش از ۱۰۰گروه اعزام صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۲۶۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 20 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، هادی جلالی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: درمانگاه سیار سلامت دهان و دندان و درمانگاه سیار سلامت مادر و کودک از ابتدای تابستان در حاشیه شهر مشهد ایجاد شده و پزشکان داوطلب در این طرح در قالب گروه‌های جهادی فعالیت دارند.

وی افزود: در طول سال بیش از 200گروه داوطلب از بسیج جامعه پزشکی استان به صورت داوطلبانه در روستاها و حاشیه شهر مشهد فعالیت دارند و در تابستان جاری نیز بیش از 100گروه اعزام صورت خواهد گرفت.

رئیس جامعه پزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: توافق‌نامه‌ای با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به امضا رسانده‌ایم که طبق آن بحث ارزیابی و نظارت و ساماندهی مراکز سوء‌مصرف مواد را در سال 95 برعهده خواهیم داشت. امسال در حوزه آموزش دوره‌های آموزشی اخلاق پزشکی و سمینار خدمات‌دهی به زائرین پیاده برگزار خواهد شد.

جلالی با اشاره به اینکه 30هزار نفر در حوزه بهداشت و درمان استان خراسان رضوی فعالیت دارند گفت: از این تعداد 8هزار نفرعضو بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی هستند.

رئیس جامعه پزشکی خراسان رضوی بیان کرد: در حاشیه شهر مشهد مناطق محرومی داریم و جمعیت عظیمی را پوشش می‌دهد به طوری که یک میلیون و 350 هزار نفر در حاشیه شهر مشهد زندگی می‌کنند و متاسفانه سال‌ها از خدمات‌رسانی به این مناطق عقب هستیم و در چندسال اخیر توجه به حاشیه شهر در دستور قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با نگاه به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به بحث حاشیه شهر مشهد داشته‌ایم و حاشیه شهر از زیرساخت‌های درمان و بهداشت بسیار عقب‌تر است و جامعه پزشکی با توجه به رسالتی که دارد در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته ‌البته عمده فعالیت داوطلبان و جامعه هدف ما کودکان 6 تا 12 سال و مادران پر‌خطر بوده‌اند.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار