امام جمعه آبیک با یادآوری اینکه حقوق‌های نجومی قلب مردم را جریحه‌دار کرده است گفت: برخی ائمه جمعه را به جناحی بودن متهم می‌کنند که صحیح نیست و خدا از این موضوع نمی‌گذرد.
کد خبر: ۲۶۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 24 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به قنل از خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی صبح امروز در آستانه گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که در دفتر امام جمعه شهر آبیک برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اسلام یکم ماه ربیع‌الاول از منزل خارج و به سمت غار ثور حرکت کرده و سه روز مقیم شدند.

وی با اشاره به اینکه در 13 ربیع‌الاول از پیامبر اکرم(ص) از غار ثور خارج شده و در منطقه قبا مسجدی بنا کردند ادامه داد: نخستین نماز جمعه در منطقه‌ای بین مدینه و قبا با حضور 100 نفر به امامت پیامبر اکرم(ص) اقامه شد.

امام جمعه آبیک نماز جمعه اعتمادساز، اطمینان‌آور و آرامش‌بخش است خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است، «هر کس در روز جمعه در نماز جمعه از زمان نخستش شرکت کند ملائکه نام او را می‌نویسند و اگر نماز عصر نیز بخواند، خداوند ثواب یک حج کامل و قبول شده و یک عمره کامل و قبول شده به او عنایت می‌کند».

موسوی افزود: امام علی(ع) فرموده است، «در سه چیز انسان نباید با امام معصوم(ع) و ولی امر مسلمین مخالفت کند که شامل نماز جمعه، جهاد و حج می‌شود.

وی با بیان اینکه اذان شعار اسلام است و این ندای اسلام باید در وقت خود در همه جا طنین‌انداز شود، عنوان کرد: در طول تاریخ بر سر اذان بلایی آوردند که حساب و کتاب ندارد که برخی با بلند بودن صدای اذان گلایه می‌کنند که این امر صحیح نیست.

امام جمعه آبیک خاطرنشان کرد: نماز جمعه بلندترین منبر اسلام و پیام آن توصیه به تقوا، طهارت، پاکی افزایش بصیرت، پیشرفت اخلاق و تقویت ایمان است.

موسوی تصریح کرد: نماز جمعه به فرمایش مقام معظم رهبری قرارگاه فرهنگی است و 28 شعبه فرعی این قرارگاه باید وحدت عمل داشته و در مسیر درست حرکت کنند.

وی با یادآوری اینکه حقوق‌های نجومی قلب مردم را جریحه‌دار کرده، صدایشان در آمده و عواطفشان برانگیخته است با بیان اینکه برخی ائمه جمعه را به جناحی بودن متهم می‌کنند که صحیح نیست و خدا از این موضوع نمی‌گذرد، اضافه کرد: همه باید به نماز جمعه احترام کرده و در برابر این قرارگاه فرهنگی احساس تکلیف کرده و نماز جمعه را بزرگ و محترم بشمارند.

امام جمعه آبیک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمنان امروز تقوا، بصیرت، اخلاق و بینش جوانان را هدف قرار داده، می‌طلبد که مسؤولان وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده و کوتاهی نکنند.

موسوی با گلایه از حضور کمرنگ مسؤولان شهرستان آبیک در نماز جمعه اذعان کرد: مدیران پروازی شهرستان آبیک باید به همراه مردم در نماز جمعه شرکت کنند.

وی افزود: پس از 16 سال در حال حاضر پروژه مصلای نماز جمعه در مراحل اولیه قرار دارد که شورای شهر و شهرداری برای پرداخت مبلغ قابل توجهی برای ادامه این پروژه تا سقف قول مساعد داده‌اند که تسریع در این امر ضروری است.

امام جمعه آبیک گفت: پس از گذشت یک سال از برجام، 55 تحریم علیه کشور ایجاد شده و برداشته شدن تحریم‌ها به اذعان مسؤولان دروغی بیش نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار