معاونت پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست یزد گفت: یک نیروگاه تولید برق مقیاس کوچک به علت ایجاد آلودگی صوتی در این استان پلمپ شد.
کد خبر: ۲۶۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 24 July 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا کوچک زاده  با بیان اینکه این نیروگاه در منطقه اکرمیه یزد واقع شده است افزود: نیروگاه یاد شده چندین بار اخطار داده شد اما نسبت به آن بی توجه بودند.
وی اظهار کرد: این نیروگاه به علت بالا بودن حد مجاز آلودگی صوتی و ایجاد مزاحمت با اماکن مسکونی و شکایات مردم با دستور قضایی و نیروی انتظامی منجر طیلی شد.
کوچک زاده تصریح کرد: گشت های این سازمان بصورت شبانه روز در مناطق مختلف استان فعال هستند و در صورت مشاهده هرگونه آلودگی زیست محیطی با خاطیان برخورد می کنند.
وی اضافه کرد: اگر واحدهای آلاینده زیستی در مرحله نخست نسبت به رفع آن اقدام نکنند با دستور مقام قضایی و هماهنگی نیروی انتظامی واحد مربوطه متوقف و پلمپ می شو.
آلودگی محیط زیست عبارت است از هر گونه تغییر در ویژگی های اجزای محیط زیست بطوری که استفاده پیشین از آنها را ناممکن و بطور مستقیم و غیر مستقیم حیات موجودات زنده را به مخاطره اندازد.
هرگونه صدای ناخواسته ای که باعث ایجاد مزاحمت و آزار افراد شود آلودگی صوتی خوانده می شود، آلودگی صوتی علاوه بر تاثیرات روانی، بیماریهای قلبی عروقی نظیر فشار خون نیز ایجاد می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار