کد خبر: ۲۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹ 22 April 2015
بحت مدیریت در فوتبال استان به یک مسئله لاینحل تبدیل شده است . رییس هیات فوتبال استان به همراه همکاران خود در همه اختلافات موجود بین اداره کل ورزش و جوانان خود را محق دانسته و به اندازه سرسوزن از موضع خود عقب نشینی نکرده و با حمایت فدراسیون نشین ها و بخصوص شخص مرد همیشه خندان فوتبال ایران یعنی کفاشیان برخواسته های خود پافشاری کرده و در بسیاری از مواقع به خواسته ها وایده های اداره کل نیز دهن کجی کرده است.

بارها گفته شده است از وضعیت حاکم فقط فوتبال استان اردبیل ضربات مهلکی را پذیرا شده و بزرگترین ضررو زیان نیز متوجه این رشته ورزشی شده است.

اینکه در دو سه ماه اخیر این اختلافات و یکه تازی های هیات فوتبال چهره خود را بیشتر نشان نداده است به دلیل حضور تیم شهرداری در لیگ یک و کسب نتایج قابل قبول توسط این تیم و بخصوص در دور برگشت مسابقات است. به بیانی دیگر اختلافات موجود در فوتبال و یکه تازی برخی ها در مدیریت مستطیل سبز وضعف ها و کاستی های حاکم در زیر نقاب موفقیت های تیم شهرداری و شور و نشاط حاکم از پیروزی های شهرداری در لیگ خود را پنهان کرده است.

بدون شک فوتبال اردبیل فقط در تیم شهرداری خلاصه نمی شود. تیم شهرداری پرچمدار با اقتدار و سرافراز فوتبال اردبیل است اما رسیدن به نقاط اوج در فوتبال زیر پوشش و توجه قرارگرفتن کل فوتبال در همه رده ها از اصول لازم و اولیه است.نجات و شادابی فوتبال اردبیل در گروه حاکم شدن روح وحدت و یکرنگی در فضای آن است.

در فوتبال باید امکان ابراز وجود از شیفتگان قدرت سلب شود. این فضا باید در اختیار تشنگان خدمت قرار گیرد. آنهایی که در فوتبال موئی سپید کرده و در مدیریت فوتبال و ورزش دارای تجربه های گرانبهایی بوده و در فوتبال برای همه چهره ای شناخته شده و قابل احترام باشند و جز خدمت به جوانان و نوجوانان و آینده سازان این مرز و بوم به چیز دیگری فکر نکنند باید مدیریت فوتبال را در اختیار بگیرند تا آسمان فوتبال اردبیل برای چهار سال آینده آفتابی شود و روزهای خوبی برای این ورزش پرطرفدار رقم زده شود.

بیان واقعیت یکی از وظایف مهم و اساسی رسانه های جمعی است در هر فرصتی که به دست می آوریم به این امر اشاره می کنیم شایدکه فرجی حاصل شود ومسئولین دلشان به حال فوتبال ، جوانان ونوجوانان اردبیل بسوزد و اختلافات را کناربگذارند و فارغ از تفکر حفظ موقعیت و خدمت کردن به این و آن فقط به جوانان و فوتبال اردبیل فکر کنند تا در آینده در پیشگاه وجدان خود احساس شرمندگی ننمایند.

در دو سال گذشته هر چقدر گفتیم و نوشتیم کارساز نشد و طرفین درگیر اختلاف از موضع خود عقب نشینی نکردند و کار به آنجا رسیدکه دلسوختگان فوتبال اینک انتظار به پایان رسیدن مهلت چهارساله مدیریت کنونی هیات را می کشند تا شاید بایک خانه تکانی حرکتی تازه در فوتبال استان آغاز شود.

برای من نگارنده مشخص ومعین نیست که چه کسانی برای خدمت به فوتبال درجریان انتخابات قدم پیش می گذارند و یا از مجموعه مدیریتی فعلی چند نفر پا به عرصه رقابت می گذارند برای ما برگزاری یک انتخابات سالم و بدور از هرگونه حاشیه واعمال فشار و رایزنی های آنچنانی و وعده های دهان پرکن مهم است .
براساس شنیده ها در شهریور ماه سالجاری مدت قانونی هیات فعلی به اتمام می رسد و بدون شک اداره کل ورزش و جوانان با توجه به حساسیت موجود و نقش فوتبال در تربیت نسل آینده وحاکم کردن شور و نشاط در جامعه برای سرنوشت این رشته از هم اکنون باید فکر نماید و برای برگزاری یک مجمع آبرومندانه و قانونی برنامه ریزی کند.

اینکه سرنوشت فوتبال اردبیل در شهریور ماه سالجاری برای چهار سال آینده به دست چه کسی سپرده شود مسئله مهمی است که تعیین کننده آن اعضای مجمع هیات فوتبال استان هستند. تک تک اعضای مجمع در قبال رایی که به صندوق می اندازند باید در مقابل جوانان ودوستداران فوتبال و بالاتر از همه چیز و همه کس فردای قیامت در پیشگاه خداوند متعال جوابگو باشند.

این افراد نباید تحت تاثیر تبلیغات و وعده های جمعی قرارگیرند و بدون توجه به سرنوشت فوتبال رای خود را براساس برخی رابطه ها و سفارشات به صندوق بریزند . چهار سال گذشته برای فوتبال استان و برای آنهایی که دلشان به این ورزش پرطرفدار می سوخت تجربه خوبی شد.
 تاریخ ورزش اردبیل در ارتباط با کسانی که آمدند و بدون توجه به پارامترهای مورد نیاز رای دادند و فوتبال استان را به مدت چهارسال درگیر اختلافات و کدورت ها نمودند مسئولند و نام آنها در تاریخ فوتبال اردبیل به ثبت رسیده و قضاوت در مورد عملکرد آنها برعهده دوستداران وهواداران فوتبال منطقه است ولی امید آن داریم که این بار تجربه چهار سال گذشته تکرار نشود.

بدون تعارف باید گفت که انتخابات هیات فوتبال در شهریورماه و درست در ماههای منتهی به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و امید آن داریم که این انتخابات چون چهار سال گذشته تحت تاثیر جو خاص این ایام قرار نگیرد و برخی ها نتوانند برای بهره برداری در آینده در چگونگی انتخابات هیات فوتبال دخالت نمایند.

در نهایت باردیگر تکرار می کنیم که فوتبال اردبیل نیاز به چهره هایی شاخص و علاقه مند دارند. در هیات فوتبال باید ارزش ها و جایگاهها حفظ شوند. کارها به افراد لایق، تحصیلکرده و آشنا به امور سپرده شود . باید باور بکنیم که نمی توانیم در یک موسسه کار تاسیسات را به یک مهندس مکانیک بسپاریم و امکان پذیر نیست که معلم تاریخ را برای تدریس فیزیک به کلاس بفرستیم و باید بپذیریم که نمی توانیم تدرس در دوره دکتری را به یک آموزگار دوره ابتدایی بسپاریم چرا که برای هر کدام ازاین کارها معیارهایی تعریف شده و پارامترهایی در نظر گرفته شده است.
خلاف عرف و مقررات عمل کردن نوعی سرپیچی از قوانین بوده ونشان از ناکارآمدی و جهل می باشد وامید آن داریم که به طور کلی در ورزش استان به هیچ وجه شاهد برخی نابسامانی ها، خودمحوری ها، خودسری ها، غرورهای کاذب و یکدنگی خانمانسوز نباشیم.
منبع: نشریه ورزش اردبیل
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار