رئیس سازمان اوقاف:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه وقف را یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با ترویج سنت وقف می‌توان با جنگ اقتصادی دشمن مقابله کرد که البته در این زمینه باید فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۲۷۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 02 August 2016


به گزارش تابناک به نقل ازفارس  ،حجت‌الاسلام علی محمدی  در آیین معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به سی‌امین سالگرد عملیات مرصاد، اظهار داشت: رژیم بعث پس از پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران، تمام توان خود را برای حمله به ایران بسیج کرد و در این راه آمریکا نیز از آنان حمایت کرد.

وی با بیان اینکه عملیات مرصاد در تاریخ فراموش نشدنی است، ادامه داد: پس از حمله عراق، مردم ایران به‌ویژه مردم دلاور کرمانشاه، با دعوت امام راحل در میدان جنگ حاضر شدند و مقابل منافقان و دشمنان با تمام توان ایستادند و در عملیات مرصاد اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور‌ خیریه عملیات مرصاد را یکی از افتخارات مردم کرمانشاه دانست و بیان کرد: این عملیات یکی از عملیات‌های بزرگ رزمندگان دیار کرمانشاه بود که با انجام آن، مردم این دیار پیمان خود را با امام خمینی(ره) مستحکم کردند.
این مسؤول خاطرنشان کرد: دشمنان در آن زمان فکر کرده بودند که جمهوری اسلامی ایران توان دفاع از خود را ندارد که این محاسبه آنان غلط از آب درآمد و دشمن موفق به تجاوز به خاک ایران نشد.
محمدی در اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: دشمنان بر اساس خیال باطل خود، می‌خواهند با این روش ما را درگیر این موضوع و از سایر موضوعات غافل کنند که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب،آمریکا قابل اعتماد نیست.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن؛ دشمن است و نباید در هیچ حالی از آن غافل شد، گفت: رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشمندی خود هشدار لازم را به ما دادند و ما نیز نباید فریب حیله‌های آمریکا را بخوریم.
رئیس سازمان اوقاف و امور‌خیریه یکی از اهداف اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی را از بین بردن ارزش‌های اسلامی در جامعه ذکر کرد و افزود: پس از اتمام مذاکرات دشمن بحث تغییر قانون اساسی و دیگر اصول و اساس‌های انقلاب را مطرح می‌کند و در نهایت نیز بحث اسلام و اهل‌بیت(ع) را پیش می‌کشد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مشکلات کشور‌های همسایه و امنیت حاکم بر جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام در این کشورها جنایات بسیاری مرتکب شده‌اند که داعش یک نمونه از این جنایات است که با حمایت آمریکا به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه در زمان رژیم طاغوت شاهد صدمات بسیاری بر پیکره موقوفات بودیم و رژیم پهلوی به جد می‌خواست که فرهنگ وقف را در جامعه کم‌رنگ کند، گفت: رژیم پهلوی با اجرای طرح اصلاحات ارضی، ضرر و زیان زیادی را به موقوفات وارد کرد.

محمدی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی مجدا موقوفات احیاء شد و در حال حاضر نیز حق و حقوق موقوفات به‌طور جد در جمهوری اسلامی پیگیری می‌شود اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که باید در این راه تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: در استان کرمانشاه و با حمایت مردم و همت مسؤولان اقدامات بسیار خوبی در زمینه موقوفات انجام شده است ک این اقدامات کافی نیست و انتظار می‌رود فعالیت‌های گسترده‌تری انجام شود.
این مسؤول عنوان کرد: همانطور که مشارکت مردم در دوران دفاع مقدس سرنوشت‌ساز بود، در احیای موقوفات نیز مشارکت مردم و مساعدت مسؤولان ضروری است و به همان میزانی که از موقوفات انتظار می‌رود باید به فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک و از آن حمایت و پشتیبانی کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که حمله نظامی بی فایده است و به همین دلیل به جنگ اقتصادی روی آورده است که بر اساس نظر کارشناسان و خبرگان، تنها راه مقابله با آن بهره‌گیری از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

محمدی وقف را یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و افزود: در صورت حمایت از این سنت حسنه و ترویج صحیح آن، بسیاری از مشکلات جامعه رفع و یا تا حدودی حل خواهد شد که اصل سنت وقف نیز برای تبلیغ دین و کمک اقتصادی به مردم است.
وی در ادامه اداره و رسیدگی به بقاع متبرکه، اداره موقوفات و حفظ قرآن و برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی را از جمله ماموریت‌های سازمان اوقاف برشمرد و افزود: هر مقدار که موقوفات احیا شود به همان میزان به جامعه خدمت شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به بلااستفاده بودن برخی از موقوفات، گفت: برای احیای این موقوفات نیز کمک و همراهی مردم لازم است و باید در این زمینه کار کارشناسی صورت گیرد، چراکه این موضوع می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال نیز موثر باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار