استاندار قزوین گفت: با تشکیل کارگروههای تخصصی با حضور صنعتگران و تولیدکنندگان و ارائه ایده و راهکار می توان از ظرفیت اتاق بازرگانی برای بهبود فضای کسب و کار استفاده کرد.
کد خبر: ۲۷۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی در جلسه با هیئت مدیره اتاق بازرگانی قزوین که در دفتر استاندار برگزار شد اظهارداشت: اتاق بازرگانی ظرفیت بسیار خوبی برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و ارائه راهکار برای حل آنها دارد.

وی افزود: راه نجات اقتصاد و فضای کسب و کار کشور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در کارهاست و اگر این بخش را جدی بگیریم کارها با سرعت بیشتری انجام می شود.

استاندار تصریح کرد: مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی متنوع است و برای حل آنها باید راهکارهای مختص هر بخش را ارائه کنیم و با پیگیری برنامه ها در رفع موانع تولید جدی باشیم.

وی افزود: ساختارها باید بازمهندسی و با مسائل روز هماهنگ شود و با استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی می توان به بهبود فضای کسب و کار کمک کرد.

استاندار با پیشنهاد اتاق بازرگانی برای تشکیل ۳۲ کارگروه تخصصی در شورای گفتگو موافقت کرد و اظهارداشت: مسائل مربوط به کسب و کار در کارگروه های تخصصی قبل از اینکه وارد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شود لازم است مورد بررسی قرار گیرد و سپس در صحن شورا مطرح شود تا بتوان اقدامات کارشناسی شده و سنجیده تری در این زمینه انجام داد.

همتی تصریح کرد: برای اینکه کارها به صورت یکطرفه قضاوت نشده و تصمیم گیری نشود بهتر است اتاق بازرگانی قزوین کارگروهی  تخصصی برای پیگیری مطالبات بخش خصوصی تشکیل دهد تا این کارگروه نقش واسط را بین بخش خصوصی و دستگاههای خدمات رسان ایفا کند.

وی بیان کرد: کارگروه های تخصصی فعال در عملکرد دستگاههای خدمات رسان تاثیر زیادی دارند.

همتی در خصوص اهمیت توسعه مشاغل خانگی هم گفت: در شهرها می توان ضمن شناسایی ماکن های مناسب برای برپا کردن بازارچه های محلی اقدام کنند که این کار به رونق اشتغال و کسب و کار خانگی هم کمک می کند.

علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین هم از برگزاری نمایشگاه توانمندیهای قزوین در کربلا در ۱۵ آذرماه سال جاری خبر داد و افزود: با رایزنی هایی که با استاندار کربلا انجام شده تمام امور سیر قانونی خود را طی کرده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: واگذاری ۸۰۰ هکتار زمین قابل کشت و حاصلخیز در کربلا برای کشت فراسرزمینی از دیگر کارهایی است که مقدمات آن فراهم شده است.

استاندار بیان کرد: به شهرداری ها ابلاغ شود تا در اجرایی کردن ماده ۱۶ و راه اندازی بازارچه های محلی با جدیت بیشتری عمل کنند و استانداری نیز از این اقدام حمایت خواهد کرد.

یوسف زادگان عضو اتاق بازرگانی قزوین هم گفت: ماده هفت قانون کسب و کار عملیاتی نشده و بازرسی های دوره های و متعدد سازمان های بیمه ای و بازرسی برای واحدها مشکل ساز شده که این وضعیت باید ساماندهی شود.

وی اضافه کرد: در ماههای اخیر سخت گیری اداره استاندارد بسیار زیاد شده و با سایر استانها بسیار متفاوت است که امیدواریم در کارگروههای تخصصی برای تدبیر در مورد آن اقدام شود تا کارها روان سازی شود.

آهنگریان عضو دیگر اتاق قزوین تصریح کرد: در اتاق بازرگانی اینآمادگی وجود دارد تا مشکلات بخش خصوصی و دستگاههای دولتی مورد بررسی اولیه قرار گرفته و اگر قابل حل نبود به شورا ارسال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار