کد خبر: ۲۷۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 05 August 2016
عملیات ویژه دیروز (پنجشنبه) نیروهای امنیتی ارتش لبنان به فروپاشی بزرگترین باند گروه تروریستی تکفیری داعش در شهرک و بلندی های عرسال در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه و هلاکت «سلطان ترس» منجر شد.

به گزارش ایرنا، در آستانه دومین سالگرد حمله گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره به شهرک عرسال و ربودن تعدادی از نظامیان لبنانی، ارتش لبنان در یک عملیات ویژه موفق شد ضربه ای سنگین به گروه تروریستی تکفیری داعش وارد کند.
 
در جریان عملیات ویژه نیروهای امنیتی ارتش لبنان، « سامح البریدی» یک سرکرده خطرناک داعش به هلاکت رسید و « طارق الفلیطی» دیگر سرکرده داعش در منطقه به دام افتاد.
 
این دو سرکرده داعش درچندین جنایت تروریستی مانند بمب گذاری خودروها، انفجارهای تروریستی در بئرالعبد و الرویس ضاحیه جنوبی بیروت، شلیک موشک به شهرک های بقاع شمالی لبنان از اللبوه تا الهرمل، مشارکت در ربودن نظامیان لبنانی در ماه اوت سال 2014 و حمله به مراکز داعش و ترور تعدادی از اهالی شهرک عرسال دست داشته اند.
 
براساس این گزارش، نیروهای امنیتی ارتش لبنان بعداز رصدهای مستمر و تلاش های زیاد موفق شدند مخفیگاه البریدی و الفلیطی را که یک خانه در دست احداث متعلق به آل البریدی در منطقه وادی عطا در اطراف شهرک عرسال بود، شناسائی و سپس یک واحد از نیروهای ارتش با یورش به این خانه ، البریدی را از پای درآورند و الفلیطی را بازداشت کنند.
 
درجریان این یورش که بین دو طرف تبادل آتش صورت گرفت، دو تبعه سوری همراه این دو سرکرده داعش بازداشت شدند.
 
البریدی ابتدا به گروه تروریستی موسوم به « ارتش آزاد سوریه پیوست ، سپس با گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره همکاری کرد و در ادامه به گروه تروریستی تکفیری داعش ملحق شد و مسئولیت بزرگترین باند داعش در منطقه عرسال لبنان را برعهده داشت و در شهرک عرسال به « سلطان ترس» معروف بود.
 
این سرکرده داعش در منطقه تعدادی از ساکنان شهرک عرسال را به بهانه همکاری با ارتش و نیروهای امنیتی لبنان به قتل رسانده است.
 
البریدی که دهه سوم عمر خود را سپری و درشهرک عرسال به « سامح السلطان» بود یک « شکار قیمتی» و یا « گنجینه اطلاعات» برای ارتش و دستگاه قضائی لبنان بود.
الفلیطی همدست البریدی که دهه دوم زندگی خود را سپری می کند، دستور اعدام «علی البزال» از نیروهای ژاندارمری لبنان و همسر خواهرش را صادر کرده است.
 
علی البزال از جمله نیروهای نظامی لبنان بود که ماه اوت سال 2014 داعش او را ربوده بود.
نیروهای ارتش لبنان همچنین یک زن از خاندان البریدی را بازداشت کردند که اوراق شناسائی جعلی برخی از تروریست های تکفیری لبنانی را که قصد داشتند از لبنان خارج شوند، تهیه می کرده است. 
این زن همسر یکی از برادران الفلیطی است.
 
با بازداشت این دو سرکرده داعش، در میان دیگر عناصر این گروه تروریستی تکفیری در شهرک عرسال و اطراف آن ترس و نگرانی حاکم شده است.
 
گفته می شود با وجود هلاکت و بازداشت دو سرکرده اصلی داعش در منطقه عرسال، این منطقه همچنان« مخفیگاهی امن» برای تروریست های تکفیری مسلح به ویژه گروه داعش است.
روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که نیروهای ارتش لبنان دیروز همچنین یک کامیون حامل عناصر مسلح داعش را هدف گرفتند که به نابودی کامل این خودرو منجر شد.
 
براساس این گزارش، دیروز درگیری های شدیدی بین عناصر مسلح داعش و جبهه النصره در بلندی های الجراجیر منطقه القلمون رخ داد که به هلاکت پنچ و زخمی شدن تعدادی از آنها منجر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار