نماینده طرح تدبیر آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:
نماینده طرح تدبیر آموزش و پرورش خراسان رضوی از وجود چهارهزار و 200 مدرسه مستقل در خراسان رضوی خبر داد و گفت: مدارس مستقل کشور به کمک طرح تدبیر فعالیت دارند.
کد خبر: ۲۷۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 05 August 2016

معصومه نیک فرجام، در حاشیه اجلاس معاونین ابتدایی 32 استان کشور، در گفتگوی اختصاصی با تابناک رضوی، گفت: درحال حاضر 21 هزار مدسه مستقل در کشور وجود دارد که از این تعداد چهارهزار و 200 مدرسه آن در خراسان رضوی است.

وی در ادامه تأکید کرد: 21 هزار مدرسه مستقل کشور به کمک طرح تدبیر فعالیت دارند.

نماینده طرح تدبیر آموزش و پرورش استان به تشریح روند اجرای این طرح پرداخت و افزود: طرح تدبیر دارای هفت فرایند تدوین برنامه عمل، آموزش و یادگیری، مشارکت، فوق برنامه پرورشی، سلامت و تربیت بدنی، اداری و مالی و نظارت و ارزیابی است.

نیک فرجام ادامه داد: برنامه تدبیر این امکان را برای مدارس مستقل فراهم می کند که در حد توان خود برنامه ارائه بدهند و امیدواریم در آینده شاخص قیاس مدارس در این زمینه فراهم شود و بتوانیم برای آن ها رتبه بندی قرار دهیم.

وی هدف از طرح تدبیر را رشد بیشتر برنامه تعالی دانست و گفت: در این طرح پس از ارزیابی های لازم، از نقاط مثبت برنامه تعالی که برای حوزه ابتدایی مفید بود استفاده کردیم.

نماینده طرح و برنامه تدبیر آموزش و پرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح را در خراسان رضوی بهتر از سایر استان های کشور عملیاتی کنیم.

گفتنی است؛ نیک فرجام در پایان این اجلاس پیشنهاد ارائه یک واحد درسی با عنوان آموزش برنامه های عملیاتی در دانشگاه تربیت معلم را ارائه کرد تا آموزگاران و مدیران مدارس بتوانند به نحو شایسته در این طرح مشارکت جدی داشته باشند.

در حاشیه این اجلاس، صادق صادق پور، مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش پرورش کشور از دبستان حضرت زینب (س) و دبستان مصلی نژاد بازدید و در جریان برنامه های اجرا شده طرح تدبیر در این دو مدرسه قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار