رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس گفت: نقد منصفانه و دفاع واقع‌بینانه از حقوق مردم، پایه و زیربنای حرفه مقدس خبرنگاری است.
کد خبر: ۲۷۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 09 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، پرویز سالاری با تیریک به‌مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: هفدهم مردادماه سال 1377 شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست عوامل آمریکا در مزارشریف به شهادت رسید و به‌همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی، 17 مرداد هر سال را به‌عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.
 
وی افزود: صد البته که پاسداشت خبرنگار و اصحاب رسانه منحصر به یک روز نیست اما این روز فرصت مناسبی است که مسؤولین و آحاد جامعه به رسالت خبرنگاران و رسانه‌ها اعم از حقیقی و مجازی توجه ویژه داشته باشند تا بدانند یک خبرنگار برای آگاهی‌بخشی به جامعه که نقطه محوری وظایف اوست چه رسالتی بر دوش داشته و چه زحمات، خطرها، ناملایمات و بداخلاقی‌ها که جزئی گسست‌ناپذیر از زندگی یک خبرنگار است متحمل می‌شود.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس گفت: نقد منصفانه و دفاع واقع‌بینانه، پایه و زیربنای حرفه مقدس خبرنگاری است و در نظام مقدس ما که خون‌بهای هزاران شهید گلگون کفن است نباید جایی برای مدیرانی باشد که برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی صادقانه و نقد و نظرات، مقابل خبرنگاران می‌ایستند و به نقد کشیدن خود را نقد جمهوری اسلامی می‌دانند.
 
وی عنوان کرد: در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بحث فیش‌های حقوقی نجومی برخی از مدیران کشور از سوی اصحاب رسانه به مصداق امر به معروف و نهی از منکر پرونده‌ای پیش روی مسؤولان جمهوری اسلامی گشوده شد تا با زدودن این پلشتی، اعتماد عمومی آحاد مردم به نظام عدالت‌پرور جمهوری اسلامی دوچندان شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: اگر نبود روشنگری صادقانه اصحاب قلمی که خداوند به قداستش سوگند یاد می‌کند، موضوعاتی از این دست نه مطرح می‌شد و نه افکار عمومی چنین حساسیتی ایجاد می‌کرد.
 
سالاری با بیان اینکه کشورهای پیشرفته دنیا دولت های خود را کوچک می‌کنند تا دولت کارهای راهبردی و برنامه‌ریزی‌ها و نظارت را انجام دهد، عنوان کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات در کشور ما به عنوان رکن چهارم دموکراسی به این بلوغ رسیده‌اند تا خودشان صنف خود را تشکیل دهند.
 
وی ادامه داد: انجمن و صنف مطبوعات می‌تواند مستقل باشد و نیازی به دخالت وزارت ارشاد در این خصوص نیست.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس افزود: بخش عمده خبرنگاران و اصحاب رسانه در هرمزگان همواره در مقاطع مهم و بحران‌ها در کنار یکدیگر بوده و به دور از جناح بندی‌های سیاسی و حزبی در کنار هم فعالیت داشته‌اند.
 
سالاری با بیان اینکه خبرنگاران رسالت مهم آگاهی‌بخشی، نقد منصفانه، اطلاع‌رسانی و تبادل آرا و افکار عمومی را بر عهده دارند، اظهار داشت: باید آرا و افکار و نظرات مختلف را در جامعه نشر دهیم تا جامعه به بلوغ سیاسی برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار