کد خبر: ۲۷۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 09 August 2016


مدیرکل آبفای روستایی استان البرز با تأکید بر ضرورت کنترل مصرف آب در فصل گرما گفت: بیشترین آسیب مصرف غیراصولی آب به روستاییان تحمیل می‌شود.

عبدالحسین حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که جوامع بشری را طی دو دهه اخیر به شدت گرفتار کرده است، موضوع کاهش بارندگی‌ها، افزایش دمای هوا و به دنبال آن کاهش منابع آب است.

وی تصریح کرد: کشورمان در منطقه‌‌ای خشک قرارگرفته و طی سال‌های اخیر خشک‌سالی‌های مداومی را تجربه کردیم و همین امر موجب کاهش شدید منابع آب و به ویژه منابع زیرزمینی شده است.

مدیرکل آبفای روستایی استان البرز افزود: از سوی دیگر به دلیل عدم فرهنگ‌سازی مناسب، شاهد مصرف بی‌رویه و غیراصولی آب هستیم و به همین دلیل بیش از دیگر کشورها با مشکل کم‌آبی و بحران بی‌آبی روبه‌رو شده‌ایم.

حسن‌زاده گفت: متأسفانه بیشترین آسیب کم‌آبی به روستاییان وارد می‌شود، چراکه شبکه‌های آب‌رسانی در روستاها به ویژه روستاهای دارای جمعیت کم و همچنین روستاهای واقع در مناطق صعب‌العبور دچار مشکلاتی است و با کاهش منابع آبی، روستاییان آسیب‌های بیشتری را متحمل می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای رفع مشکل آب آشامیدنی روستاهای استان البرز در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: متأسفانه طی سال‌های گذشته به دلیل افزایش حفر چاه‌های غیرقانونی، شاهد آسیب جدی به ذخایر زیرزمینی هستیم.

مدیرکل آبفای روستایی استان البرز افزود: از سوی دیگر شبکه آب‌رسانی به روستاها مشکلاتی از جمله فرسودگی دارد و به همین دلیل اولویت نخست را برخورد با چاه‌های غیرمجاز و اصلاح شبکه آب روستایی قرار داده‌ایم.

حسن‌زاده ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه داشته‌ایم و طرح جدیدی نیز برای اصلاح شبکه آب روستاهای شهرستان ساوجبلاغ در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: در فاز نخست 24 روستای شهرستان ساوجبلاغ در این طرح قرار دارند که اقدامات لازم برای اصلاح شبکه و لوله‌گذاری‌ها در حال انجام است.

مدیرکل آبفای روستایی استان البرز در پایان گفت: اعتبارات لازم برای اجرای فاز نخست طرح فوق تأمین شده و امیدواریم با تأمین اعتبارات جدید، بتوانیم دیگر روستاهای این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار دهیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار