کد خبر: ۲۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 26 April 2015


 پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس وابسته به بنیاد حفظ آثار مجلد دوم و سوم دایرة‌المعارف دفاع مقدس، از مطالبات رهبر انقلاب را در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌کند.

به گزارش تسنیم،‌  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جلد دوم و سوم دایرة‌المعارف دفاع مقدس را برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌کند.

تدوین دایرة‌المعارف دفاع مقدس پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب انجام شده است.

ایشان در بازدیدی که از نمایشگاه عملکرد ستاد کل نیروهای مسلح در 29 آبان 78 داشتند، در سخنان خود بر تدوین دایرة المعارفی محکم، مستند و بی‌تعارف درباره دفاع مقدس تأکید کردند. معظم‌ٌله هم‌چنین پس از انتشار نخستین مجلد، در بازدید از دوره بیست و ششم نمایشگاه کتاب تهران، با حضور در غرفه انتشارات صریر، مسئولان را به انتشار هرچه سریعتر جلد دوم این دایرة‌المعارف تشویق کردند.


دایرة‌المعارف دفاع مقدس، دایرة‌المعارف جامعی از اطلاعات پردازش‌‌شده در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس است که برابر روش جاری دایرةالمعارف‌های کشور در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در حال تدوین است. نخستین جلد این دایرة‌المعارف اردیبهشت 87 منتشر و رونمایی شد‌.

این اثر دانشنامه جامعی از موضوعات،‌ مفاهیم‌،‌ مبانی و واژگان دفاع مقدس است که به شیوه الفبایی در حال تدوین است‌. رعایت استانداردهای حرفه‌ای از جمله ارائه مقالات واقع‌بینانه فارغ از اغراض صنفی و شخصی، بهره‌گیری از مقالات مستند و اسناد معتبر، استفاده از مستندات ومدارک معتبر داخلی، مراعات اصول اخلاقی و احترام به آرای دیگران، مراقبت در حفظ اتحاد ملی و شفافیت از جمله ویژگی‌های این دایرة‌المعارف است.

جلد نخست این دایرةالمعارف به حرف «الف» اختصاص دارد و از کلمه «آبادان» شروع شده و به «اربیل»  ختم می‌شود. در هریک از مقالات و مداخل مربوط، تقویم تاریخی دفاع مقدس،‌ عملیات‌ها‌، رخدادها و اتفاقات و هرگونه اتفاقی که در جریان دفاع مقدس رخ داده،‌ بررسی شده است.

جلد دوم و سوم این دایرة‌المعارف نیز ادامه حرف «الف» است که هر مجلد در 450 صفحه در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

همچنین پیش از این و در نمایشگاه کتاب سال گذشته ماکتی از جلد دوم دایرة‌المعارف عرضه شد،‌ اما اکنون توزیع گسترده جلد دوم به همراه جلد سوم انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار