کد خبر: ۲۷۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 15 August 2016


استاندار البرز استعدادشناسی و تجربه در امور فنی و حرفه ای را امری مهم دانست و گفت: تجربه و مهارت حرف اول را در اشتغال پایدار می زند.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز دوشنبه در نشست با مجموعه فنی و حرفه ای استان البرز، گفت: تعامل بیشتر این مرکز فنی با واحدهای صنعتی به منظور برگزاری دوره های تخصصی - مهارتی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام می تواند به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی بخشی از هزینه های اعزام نیروهای فنی برای گذران دوره های آموزشی به خارج از کشور را بکاهد.

وی ادامه داد: هیچ فردی نمی تواند خود را مبرا از نیاز به آموزش بداند چرا که علم به لحظه در حال تحول و پیشرفت است و افراد باید متناسب با این سرعت اطلاعاتی بروز شوند.

طهائی با تاکید بر اینکه گذر از تحولات علمی نه منحصر به علوم روز بلکه در صنایع نیز این تغییرات را مشهود است، اظهار داشت: مراکز فنی و حرفه ای هم باید همزمان با مراکز علمی و ملی شاخص ابزارهای عملی خود را ورزیده کنند.

استاندار البرز با تأکید بر لزوم شناخت بازار کار و فرصت های شغلی که مراکز فنی و حرفه ای به همراه دارند، افزود: شاید جامعه در بخش هایی از رشته های علمی بازار کار کمتری داشته باشد، بنابراین باید زمینه اطلاع رسانی کافی را به کار آموزان داشت تا بعد از ورود به بازار کاری دچار مشکل نشوند.

وی گفت: امروز طبق آسیب شناسی هایی که از بازار کار صورت گرفته، عدم برخورداری افراد از مهارت کافی موجب بروز مشکلاتی در یافتن شغل مناسب حتی بعد از گذراندن تحصیلات آکادمیک و علمی شده است.

طهائی با اشاره به اینکه مرکز فنی و حرفه ای کشور یکی از مراکز شاخص در بحث آموزش دوره های فنی در کشور است، خواستار حفظ این جایگاه در سطح ملی شد.

وی در ادامه مشارکت واحدهای فنی و حرفه ای با صنایع را نیز مهم دانست و افزود: استان البرز از حیث استقرار صنایع و واحدهای صنعتی از ظرفیت ویژه ای برخوردار است و می توان زمینه مشارکت مرکز فنی و حرفه ای استان و صنایع را برای گذراندن آموزش های تخصصی ویژه فعالان عرصه صنعت ایجاد کرد واز بسیاری هزینه ها برای اعزام نیروهای صنایع به خارج از کشور برای طی دوره ها کاست.

وی با اشاره به تحولات اقتصادی پسا برجام ادام داد: بعد از توافقات برجام 11 شرکت خارجی قراردادهای سرمایه گذاری در استان به امضا رسانده اند و فاز نخست بخشی از این واحدهای صنعتی نیز افتتاح شده است.

در ادامه مدیرکل مرکز فنی و حرفه ای استان گزارشی از اقدامات این مرکز طی دو سال اخیر ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار