کد خبر: ۲۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵ 26 April 2015
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از تخریب پنج مورد ساخت و ساز غیر مجاز در زمینهای کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزین فرهادی شامگاه  یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: این ساخت و سازهای غیر مجاز شامل بنای مسکونی  استخر، دیوار کشی، کارگاه بلوک زنی و تعمیرگاه خودرو در زمینهای کشاورزی  واقع در روستای قادیکلا، نوکندکاه و پرچیکلا در اجرای تبصره ۲ ذیل ماده ۱۰ قانون اصلاحی  ساخت و سازهای غیر مجاز درزمینهای کشاورزی، تخریب و قلع و قمع شد.

وی افزود: تخریب این ساخت و سازهای  غیر مجاز با ارائه گزارش ده گردشی در محور دهستان وحدت باحضورنماینده دادستان، نماینده نیروی انتظامی، کارشناس مرکز جهاد کشاورزی وحدت و رئیس اداره امور اراضی شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره  به ماده ۸ قانون مبنی برمنع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای ساخت  مسکن به شرکتهای تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، گفت: با اجرای این قانون سودجویان و فرصت طلبان  فرصت تغییر کاربری غیر مجاز زمینهای کشاورزی را نخواهند داشت.

فرهادی تصریح کرد: بیشترین تخلفات از قطعه بندی و دیوارکشی برای تفکیک زمینهای کشاورزی، صورت می گیرد که اگر درابتدای این اقدام، برخورد قانونی بعمل آید دیگر این همه ساخت و سازهای غیر مجاز نخواهیم داشت و سرمایه های بیت المال در زمینهای کشاورزی به هدر نخواهد رفت.

وی به کشاورزان متقاضی تغيير كاربری اراضی كشاورزی توصيه کرد بدون اخذ مجوزات قانونی نسبت به تغيير كاربری اراضی زراعی اقدام نکنند و از کشاورزان خواست  قبل از اقدام به تغيير كاربری از مشاوره با کارشناسان  مراكز جهاد كشاورزی بهره ببرند.

یادآور می شود در سال گذشته، ۳۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اجرای تبصره ۲ ذیل ماده ۱۰ قانون اصلاحات اراضی قلع و قمع و تخریب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار