رئیس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس خبر داد
حجت‌الاسلام علی فتحی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی مطبوعات شرق استان گلستان با اشاره به نزدیک شدن به روز جهانی مسجد و ضرورت توجه همگانی به آن اظهار کرد: گنبدکاووس به دلیل وجود تنوع قومی و مذهبی دارای مساجد بسیار زیادی است که باعث شده در هر کوی و برزن خانه‌های خدا جلوه ویژه‌ای به شهر بدهند.
کد خبر: ۲۸۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 20 August 2016
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به ارادت اهل تسنن به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: 5 هیئت عزاداری اباعبدالله (ع) توسط اهل تسنن گنبدکاووس تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام علی فتحی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی مطبوعات شرق استان گلستان با اشاره به نزدیک شدن به روز جهانی مسجد و ضرورت توجه همگانی به آن اظهار کرد: گنبدکاووس به دلیل وجود تنوع قومی و مذهبی دارای مساجد بسیار زیادی است که باعث شده در هر کوی و برزن خانه‌های خدا جلوه ویژه‌ای به شهر بدهند.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس همواره شهر تکریم و تعظیم مردم در برابر مساجد به عنوان خانه‌های خدا بوده است، افزود: مردم مومن و ولایتمدار گنبدکاووس در طول تاریخ احترام و تکریم خود را به مساجد و بقاع متبرکه نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند مردمی با بنیان‌های قوی دینی و مذهبی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در آستانه روز جهانی مسجد باید پیوست‌های فرهنگی مناسبی به برنامه های بزرگداشت این روز الصاق شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم هر روز بر جمعیت نمازگزاران در مساجد در شهر و روستا اضافه کنیم و اولویت در این موضوع نیز باید حضور جوانان و نوجوانان در مساجد باشد.

فتحی حضور جوانان و نوجوانان را در مساجد نعمتی بزرگ برای انقلاب دانست و تاکید کرد: برخی در مساجد نباید با هر پست و مقامی که هستند با نوجوانان و جوانان طوری برخورد کنند که آنها را از خانه خدا دور کنند زیرا علاوه بر اینکه حضور جوان در مسجد از بروز آسیب‌های اجتماعی و حضور او در مکان‌های ناسالم جلوگیری می‌کند و خیرات و برکاتش به خود مردم و اهالی آن محله بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه جوانان امروز آینده‌سازان و مدیران فردای این کشور و انقلاب هستند اضافه کرد: اگر امروز جوانان در مساجد و مکان‌های مذهبی و فرهنگی حضور پیدا نکنند و در این اماکن پرورش نیابند بدون تردید در آینده کشور در موضوعات فرهنگی و رفتاری دچار اختلالات عمده‌ای خواهد شد که جبران آن شاید به راحتی میسر و مکن نباشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه شهر گنبدکاووس دارای 35 مسجد اهل تشیع و 54 مسجد اهل تسنن است، ادامه داد: این آمار در روستاهای شهرستان بالغ بر 50 مسجد اهل تشیع و 160 مسجد اهل تسنن است که در برخی از آنها وعده نماز مغرب و عشا و برخی علاوه بر آن نماز جماعت ظهر و عصر و برخی نیز هر سه زمان یعنی حتی نماز صبح را به جماعت اقامه می‌کنند.

فتحی از استقرار 124 روحانی فعال برای تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و احکام الهی در مساجد گنبدکاووس خبر داد و تصریح کرد: در گنبدکاووس بیش از 120 هیئت اهل تشیع و پنج هیئت اهل تسنن ثبت شده و مشغول فعالیت هستند که به آنها باید تعداد 44 هیئت روستایی را نیز اضافه کرد.

وی تعداد مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را در سطح شهرستان گنبدکاووس بیش از 180 نفر دانست و افزود: این مداحان در مساجد و حسینیه‌ها مشغول به فعالیت هستند و برخی از آنها نیز در 22 هیئت محوری شهرستان گنبدکاووس به صورت ویژه و دائمی به مداحی و ذکر مصیبت برای خاندان پاک رسول اکرم (ص) می‌پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس از فعالیت دو موسسه قرآنی و بیش از 30 خانه قرآنی در سطح شهرستان گنبدکاووس خبر داد و خاطرنشان کرد: شورای هیئت‌های مذهبی نیز در گنبدکاووس با ساختاری مدون و منظم ذیل اداره تبلیغات اسلامی تشکیل شده است که اعضای شورای مرکزی آن برای چهار سال توسط انتخابات از میان مدیران و مسئولان هیئت‌ها و مداحان و شعرا انتخاب شده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار