رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت: 340 شغل مسقیم و 400 شغل غیر مستقیم با به ثبت رسیدن شرکت های دانش بنیان در سال گذشته در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۸۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸ 20 August 2016
محمد نبی شهیکی تاش در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: این شرکت ها تا کنون به خوبی توانستند در تجاری سازی ایده خود موفق باشند و در عرصه ی کسب و کار و فعالیت های اقتصادی سیستان و بلوچستان به موفقیت های خوبی دست پیدا کنند.
وی بیان کرد: پارک علم و فناوری استان به منظور ترویج و ترغیب نوآوری، تشویق صنعتی سازی دستاوردهای دانش بنیان و تضمین توسعه پایدار منطقه ای تلاش کرده با ایجاد بستر نهادی موثر، تعامل سازنده ای میان دانشگاه، صنعت و بازار ایجاد کند.
وی افزود: پارک علم و فناوری به عنوان یک نهاد پشتیبان و مکمل دانشگاه شناخته شده که هدف آن توسعه کسب و کارهای دانش محور و ایجاد ثروت در جامعه است که ازطریق شرکت های دانش بنیان انجام می شود.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای یک پارک علم و فناوری است و در شهرستانها نیز در قالب مرکز رشد واحدهای فناور فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: در یک سال اخیر 71 شرکت دانش بنیان و واحد فناور در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان مستقر شده اند.
وی افزود: 25 ثبت اختراع در سال گذشته در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.
رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت: 105 ایده کارآفرینی سال گذشته در پارک علم و فناوری استان مطرح که 70 ایده وارد عرصه تجاری سازی و ثبت شرکت شده است.
شهیکی تاش اظهار داشت: به زودی 2 گردهمایی استارت آپ ویکند در زاهدان و چهار گردهمایی نیز در شهرستان های استان که دارای دانشگاه باشند برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: استارت آپ ویکند یک رویداد آموزشی - تجربی در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی برگزار می شود.
وی بیان کرد: در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گردهم می آیند تا در مدت ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند.
رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت: افردی که در این گردهمایی شرکت کردند ابتدا گروهای 10 نفره تشکیل و ایده های خودشان را مطرح می کنند.
شهیکی تاش اظهار داشت: از مجموع ایده هایی که در این گردهمایی مطرح می شود تعدادی به عنوان ایده برتر انتخاب و حمایت های لازم از آنان صورت می گیرد.
وی حمایت از کسب و کارها و ایده های مرتبط با حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، انرژی های تجدیدپذیر، صنایع دستی، معدن، گیاهان دارویی و زیست فناوری را از اولویت های توسعه فناوری پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار