فرماندار قوچان گفت:کتابخانه قدیمی باجگیران در نوار مرزی این شهرستان احیا می‌شود .
کد خبر: ۲۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 27 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علیرضا قامتی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: شهرستان قوچان سرزمین مفاخر و مهد استعدادهای درخشانی همچون آیت الله نجفی قوچانی و آیت الله عطاردی است.

وی بیان داشت: آمارهایی که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود اکثرا در حوزه عملکرد این نهاد است که با آمارهای واقعی تفاوت چشمگیری دارد.

قامتی با اشاره به اینکه برای به دست آوردن آمار دقیق در این زمینه نیاز به مدیریت واحدی است بیان داشت:در راستای فعالیت کتابخانه‌های عمومی کتابخانه‌هایی نیز توسط پایگاهای بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و سایر نهادهای نیز فعالیت دارند که در بحث آماری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: وجود یک مدیریت واحد و نظارت بر عملکرد این کتابخانه‌های پراکنده می‌تواند تاثیر بسزای در افزایش سرانه کتابخوانی داشته باشد.

فرماندار قوچان با بیان اینکه حدود 400 مولف در این شهرستان وجود دارد تصریح کرد: در راستای تاسیس مجتمع بزرگ فرهنگی هنری در این شهرستان تاسیس یک کتابخانه تخصصی نیز در محل این مجنتمع در دستور کار قرار دارد.

فرماندار قوچان با اشاره به سابقه 40 ساله وجود کتابخانه در بخش مرزی باجگیران این شهرستان بیان داشت: وجود کتابخانه با قدمت 40 ساله در نوار مرزی باجگیران یکی از مزیت‌های و فرصت‌ها طلایی برای توسعه فرهنگی این شهرستان است که متاسفانه تا بحال مغفول مانده است.

وی به راه اندازی مجدداین کتابخانه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در سفر مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به این شهرستان راه اندازی مجدد این کتابخانه در دستور کار قرار گرفت که امیدورایم در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

قامتی بیان داشت: با توجه به تردد مسافرین خارجی از مرز باجگیران و نیاز به توسعه فرهنگی مشترک بین دو کشور ایران و ترکمنستان بنا داریم با فراهم ساختن شرایط موجود زمینه استقاده مسافرین خارجی را از کتابخانه مرزی باجگیران فراهم سازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار