کد خبر: ۲۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 27 April 2015

 مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری تبریز اعلام کرد که عملیات حفاری تونل های دوقلوی خط یک مترو، مراحل اجرایی خود را به سرعت طی می کند و به انتهای حفاری، نزدیک می شود.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز، محمدصادق پشمینه آذر،   ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت  عمرانی خط یک قطار شهری،  گفت: عمده ترین فعالیت عمرانی خط یک قطار شهری، مربوط به حفاری تونل‌ها می شود که در قسمت تونل های عمیق، حجم و سختی کار عمرانی، بیش از همه به چشم می خورد.

وی افزود: تونل فاز اول مترو، از پایانه ائل گلی تا ایستگاه استاد شهریار، به  صورت زیر سطحی و با برداشتن لایه ای از خاک و حفاری تونل نیمه عمیق،  احداث شده است؛ اما ادامه کار تا فلکه دانشگاه، به صورت عمیق کار شده که باز هم بخشی از آن به دلایل توپوگرافی و داشتن قطعه اتصالی به بیرون، حساس است و باید به صورت دستی، حفاری شود. بقیه مسیرهم تا پایانه لاله، توسط دستگاه  TBMحفاری شده است که البته، در بعضی قسمتها از جمله پایانه ائل گلی و پایانه لاله، در جاهایی که تونل به سطح زمین رسیده، عملیات عمرانی با دست انجام گرفته است.

پشمینه آذر ادامه داد: مسیر باقیمانده از این دو تونل، حدود 400 متر است که اگر مشکل فنی برای سیستم ها و دستگاه ها بوجود نیاید، در نیمه اول امسال به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان مترو، در بخش دیگری از سخنان خود، مراحل اجرایی هر خط مترو را به سه بخش تقسیم کرد و گفت: در هر پروژه قطار شهری، سه مرحله باید اجرا شود که اولین مرحله، ابنیه یا زیرساختها، مرحله دوم تجهیزات فنی و مرحله سوم نیز، تامین ناوگان است. در خط یک قطار شهری تبریز، بخش ابنیه  و زیرساخت های عمرانی، با سرعت خوبی در حال اجرا است و حتی در بخش احداث ایستگاه های خط یک، مسائل تملک  املاک واقع در مسیر ایستگاه ها، در عین داشتن بار مالی بسیاری برای شهرداری، پیشرفت قابل قبولی دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که با وصول واگن های خریداری شده، فاز اول خط یک قطار شهری بزودی به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار