سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور از درجه بندی سه هزار نانوایی در مازندران خبرداد و گفت: یکپارچه سازی حمل آرد در مازندران انجام شده است.
کد خبر: ۲۸۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 27 August 2016

به گزارش تابناک مازندران، سید محمد جعفری در مراسم افتتاحیه و بهره برداری فاز دوم سیلوی بتنی  کارخانه آرد مزرعه خانی – معماریان اظهار کرد: سال گذشته فاز یک این سیلو به ظرفیت 10 هزار تن به بهره برداری رسید و امسال نیز همزمان با هفته دولت با حضور وزیر ارتباطات و استاندار مازندران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی، فاز دوم این پروژه با ظرفیت 10 هزار تن افتتاح شد.
 
وی افزود: سرمایه گذار جهت ساخت و بهره برداری فاز دوم این سیلوی بتنی اعتباری معادل 15 میلیارد ریال هزینه کرده است.
 
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور، ظرفیت تولید سالانه این کارخانه را 75 هزار و 500 تن آرد  اعلام کرد گفت: ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای استان  500 هزار تن است که از این میزان  400 هزارتن توسط بخش خصوصی ذخیره سازی می شود.
 
جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع یکپارچه سازی حمل آرد  توسط شرکت غله اشاره کرد و گفت: ماهیانه 20 هزار تن آرد یارانه ای در اختیار  سه هزار و 400 نانوایی یارانه پز استان قرار می گیرد.
 
وی افزود: در گذشته بیش از 150 پیمانکار اجرایی به عنوان عاملین توزیع آرد کار حمل آرد به خبازی ها را بر عهده داشتند که مشکلات فراوانی هم به همراه داشت.
 
جعفری در ادامه خاطر نشان کرد: 80 تا 90 درصد از انتظارات ما  در بحث یکپارچه سازی حمل آرد برآورده شده است.
 
وی با بیان اینکه موضوع درجه بندی کارخانه های آرد و خبازی ها در دستور کار ما قرار دارد ، اضافه کرد: 80 درصد این کار برای آنکه شرایط مناسبی در نانوایی ها و کارخانجات فراهم شود به اتمام رسیده است.
 
سرپرست شرکت غله منطقه 2 تصریح کرد: حدود سه هزار نانوایی استان مازندران درجه بندی شدند.
 
جعفری به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از سه برنامه اصلی استان در خصوص اقتصاد مقاومتی به تأکید استاندار مازندران طرح کیفیت نان و کاهش ضایعات نان بود که مسئولیت آن با شرکت غله است.
 
وی افزود: تحقق این برنامه استراتژیک با کمک و همراهی اتحادیه و تشکل‌های صنفی و خبازان امکان‌پذیر خواهد بود.
 
جعفری، درباره میزان کشت گندم در مازندران گفت: حدود 70 درصد تولید گندم استان درسه شهر گلوگاه، نکا و بهشهر  کشت می شود.
 
این مسئول با اشاره به بارندگی‌های میانه خردادماه سال جاری که موجب جوانه زدن گندم بر روی خوشه در مزارع شد، گفت: این عارضه گندم‌های مذکور را از استانداردهای گندم مصرف انسانی خارج کرد و به منظور رفع دغدغه کشاورزان، در یک تصمیم‌گیری به‌موقع چهار مرکز جهت جمع‌آوری گندم‌های جوانه‌زده در سطح استان دایر و چهار هزار و 500 تن گندم جوانه زده از کشاورزان تحویل گرفته شد.
 
جعفری افزود: پیگیری های لازم جهت ثبت در سامانه و پرداخت بهای گندم مذکور در دست اقدام است.
 
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان به بیش از 110 هزار تن رسید، گفت: 50 درصد پول  گندم خریداری شده کشور پرداخت شده است و بهای گندم خریداری شده در استان مازندران  138 میلیارد تومان است که تا به امروز  111 میلیارد تومان آن پرداخت شد.
 
جعفری اظهار امیدواری کرد که تا اوایل هفته آتی پول خرید گندم مناطق بالادست ساری، نکا و بهشهر پرداخت خواهد شد.
 
وی همچنین عنوان کرد: 17 تا 18 میلیارد تومان بهای گندم مناطق پایین دست نیز در طول ماه جاری پرداخت خواهد شد تا انگیزه ای برای کاشت این محصول استراتژیک برای کشاورزان باشد.
 
این مسئول تصریح کرد: مازندران در خصوص پرداخت مطالبات گندم کشاورزان نسبت به کشور 40 درصد جلوتر است.
 
جعفری، ابراز کرد: امسال برای  نخستین بار خرید گندم در کشور از مرز 11 میلیون تن گذشت به طوری که امروز ذخیره استراتژیک گندم به 700 روز رسیده است و برای اولین بار به گفته وزیر جهاد کشاورزی امسال ایران  به باشگاه صادر کنندگان گندم در دنیا پیوست.
 
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 با اشاره به اینکه در سال جاری، شرکت بازرگانی دولتی ایران متولی خرید دانه کلزا بود اظهار کرد: در مازندران چهار هزار و 600 تن کلزا از کشاورزان توسط شرکت غله خریداری شد.
 
جعفری با اشاره به اینکه به منظور حمایت از کلزاکاران  قیمت تضمینی کلزا در سال جاری 10 درصد افزایش داشته عنوان کرد: تمامی مطالبات کلزاکاران که مبلغ 10 میلیارد تومان بود پرداخت شد.
 
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 با بیان اینکه در تامین روغن مورد نیاز کشور 90 درصد به کشورهای خارجی وابسته هستیم عنوان کرد: باید در زمنیه کاهش وابستگی در کاشت دانه های روغنی مدیریت شود.
 
جعفری با اشاره به اینکه کاشت دانه روغنی آفتابگردان در استان مازندران پایین است،اظهار کرد:  اکنون تنها در  دشت ناز ساری و مزارع بهشهر دانه روغنی آفتابگردان کشت می شود و مرکز خرید را نیز در مرکز دانه های روغنی نکا مستقر کردیم.
 
وی افزود: بیش از  10 هزار تن سویا در استان تولید می شود.
 
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 با اشاره به وجود سه بندر مهم امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار  در مازندران، گفت: سه میلیون تن گندم انسانی و دامی از این بنادر و بندر همسایه (انزلی) ترخیص می شود و این در حالی است که طی چند سال اخیر 120 هزار تن به ظرفیت سیلوهای استان افزوده شد که 100 هزار تن آن فلزی و 20 هزار تن آن بتنی است.
 
جعفری به موضوع برنج اشاره کرد و گفت: مهمترین غله ای که به لحاظ ارزش افزوده و جایگاه تولید برای استان دارای اهمیت است، برنج است.
 
وی افزود: سالانه 38 درصد از مزارع استان به زیر کشت برنج می رود و این در حالی  است که مازندران با داشتن رتبه نخست کشوری 48 درصد از برنج کشور را تامین می کند.
 
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 در ادامه بیان کرد: اگر مدیریت آب  مورد توجه قرار گیرد شاهد افزایش کشت برنج خواهیم بود  و امسال مازندران  جایگاه خوبی در کشت مجدد برنج(رتون) دارد.
 
ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار