نخستین مانور تخصصی زلزله با رویکرد تامین خدمات پایدار در مشهد آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷ 28 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، سید علیرضا طباطبایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در نشست خبری نخستین مانور تخصصی زلزله مشهد با رویکرد تامین خدمات پایدار اظهار کرد: این مانور با مشارکت شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی و استان‌های سمنان، گلستان، مازندران، یزد، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به عنوان معین شرکت آب و فاضلاب مشهد و جانشینی آبفای استان تهران آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این مانور فرصتی برای توسعه همدلی و همکاری سازمان‌ها، برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم است، افزود: اگر با این زاویه به این موضوع نگاه کنیم، این مانور می‌تواند به نحوی رقم بخورد تا از این فضا و فرصت برای آموختن به همدیگر، شناسایی ظرفیت‌ها، نحوه کمک کردن به همدیگر در شرایط بحران و با بهترین اقدامات استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: سناریوی مانور به نحوی طراحی شده تا اقدامات واقعی متناسب با تمام ظرفیت‌های آب و فاضلاب باشد و از این تجربه‌ها به خوبی در شرایط بحران استفاده شود.

رئیس مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این نشست خبری با بیان مشخصات این مانور، اظهار کرد: اکثر سناریوها واقعی است، در بحث ادوات لجستیکی و تجهیزات آبرسانی با وجود مسافت زیاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشهد منتقل شده که کار بزرگی به شمار می‌رود.

محمدرضا احمدنسب افزود: اهداف اصلی این مانور، مانند سایر مانورهای عملیاتی که در سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود است که شامل کسب مهارت استفاده از تجهیزات مرتبط بحران، کشف تجربه در شرایط سخت بحران، آشنایی با علائم هشدار بحران، شناسایی بحران‌ها، تهدیدها و نقاط ضعف و قدرت، احراز هماهنگی برای ایجاد وحدت رویه، شناخت ظرفیت‌های آبفای مشهد و شناخت تجربه‌ها و انتقال آن می‌شود.

احمدنسب اضافه کرد: در این مانور 500 نفر از همکاری استان‌های معین و استان جانشین درگیر هستند؛ مانور در قالب 40 سناریوی اعلام شده و 14 سناریوی اعلام نشده برگزار می‌شود که شرکت‌ها باید از آمادگی برخوردار باشند تا در صورت اعلام سناریوهای غیر قابل پیش‌بینی قادر به انجام اقدامات تامینی و خدمات‌رسانی باشند.

رئیس مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: استفاده از زیر ساخت‌ها و تکنولوژی جدید در ظرفیت سامانه سنجش میزان خسارت زلزله، ایجاد ارتباط تصویری و مخابراتی قوی عملیاتی و نیز شناسایی موقعیت نقطه آسیب‌دیده و محل از جمله ویژگی‌های این مانور محسوب می‌شود.

وی به برخی ارگان‌های مشارکت‌کننده در این مانور اشاره کرد و افزود: ستاد بحران استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، هلال احمر، اورژانس، پلیس110، شهرداری، شرکت گاز ایران و شرکت برق منطقه‌ای و دیگر سازمان‌ها در این مانور همکاری و مشارکت دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز اظهار داشت: خراسان رضوی در منطقه‌ای حادثه‌خیز حضور دارد و در این زمینه باید تمامی دستگاه‌‌ها برای مقابله با بحران از آمادگی لازم برخوردار باشند.

حسین اسماعیلیان با بیان اینکه شبکه‌های آب و فاضلاب جزو زیرساخت‌های آسیب‌پذیر هستند، گفت: در زمان بروز بحران، برطرف کردن مشکلات این زیرساخت‌‌ها بسیار زمان‌بر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار