کد خبر: ۲۸۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 31 August 2016
- رئیس دانشگاه زابل گفت: همسایگی این دانشگاه با کشور افغانستان زمینه مناسبی ایجاد کرده تا تلاش برای جذب دانشجوی خارجی و رفع موانع جذب را در برنامه های اولویت دار قرار دهیم.

موسی بهلولی سه شنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران افزود: اقدامات خوبی برای رفع موانع جذب دانشجو در دانشگاه زابل در وزارت علوم انجام شده است.
وی از راه اندازی خط تولید روغن زیتون در منطقه خبرداد و گفت: تولید فصلی افزون بر 15 تن زیتون در منطقه سیستان و تشویق و ترغیب مردم به تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت پرورش زیتون دلیل اقتصادی بر راه اندازی خط تولید روغن زیتون است.
رئیس دانشگاه زابل پرورش 500 هزار اصله نهال زیتون را از برنامه های آینده این دانشگاه عنوان کرد.
وی راه اندازی سالن های مرغداری، رها سازی و پرورش 30 هزار قطعه بچه ماهی، پرورش 10 هزار قطعه بلدرچین، خودکفایی در تولید گل های زینتی و آپارتمانی، تولید 100 هزار نهال توت و اکالیپتوس را از جمله اقدامات اقتصاد مقاومتی دانشگاه زابل در یک ساله اخیر ذکر کرد.
دکتر بهلولی گسترش دریاچه مصنوعی هامونک در مجموعه تفریحی و پژوهشی بقیه الله الاعظم(عج) را از دیگر اقدامات دانشگاه عنوان کرد و گفت: هم اینک با برداشت بیش از پنج هزار بار کمپرسی وسعت این دریاچه مصنوعی به چهار هکتار رسیده است و به زودی علاوه بر افزایش توتن ها(قایق های محلی)، همچنین قایق و جت اسکی راه اندازی می شود.
وی رسالت دانشگاه را به عنوان یک واحد جهانی گسترش مرزهای علم و رفع مشکلات محلی دانست و تصریح کرد: برای دومین سال متوالی در حوزه پژوهش دکتر خواجه از اعضای هیات علمی دانشگاه زابل به عنوان یکی از 100 سرآمد علمی کشور بر اساس چاپ مقالات در مجلات بزرگ علمی دنیا معرفی شده است.
رئیس دانشگاه زابل بیان کرد: فعال کردن پژوهانه، عضویت در 20 پایگاه جهانی اطلاعات مقالات، خریداری 2 میلیون کتاب الکترونیکی، پرداخت معوقات پژوهشی باعث شد تا دانشگاه زابل از رتبه 127 پژوهش به 109 در کشور ارتقا پیدا کند.
وی از اخذ مجوز نخستین مجله علمی و پژوهشی دانشگاه زابل به زبان انگلیسی از سوی وزارت علوم خبرداد و افزود: تاکنون تفاهم نامه هایی با کشورهای تونس، ایتالیا (روم) و افغانستان (قندهار) در حوزه همکاری های جامعه امضا شده است.
دکتر بهلولی با اشاره به کاهش دانشجو در دانشگاههای کشور گفت: افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی در دستور کار دانشگاه زابل است تا اثرات علم در جامعه افزایش پیدا کند.
در یک ساله اخیر در حوزه های عمرانی اکثر پروژه های عمرانی دانشگاه فعال شده است به طوری که سالن اجتماعات 92 درصد، سازمان مرکزی 30 درصد، ساختمان منابع طبیعی 45 درصد، خوابگاه برادران 87 درصد، کتابخانه 86 درصد، دانشکده آب و خاک 80 درصد و محوطه سازی دانشکده فنی و مهندسی 25 درصد پیشرفت داشته است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار