کد خبر: ۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷ 04 February 2015

 مدیرعامل سازمان آرمستان‌های شهرداری کرج گفت:آماردقیقی درخصوص متوفیانی که دربهشت سکینه دفن شده‌اند، وجود ندارد.
غلامرضا رضوانی، اظهارکرد: زمین آرامستان بهشت سکینه در سال ۱۳۵۴ توسط فرمانداری و جنگلداری وقت به شهرداری کرج واگذارشد و ازآن زمان تا کنون ازاین فضا به‌عنوان محلی برای آرامش ابدی متوفیان کرجی استفاده می‌شود.
به گزارش ايسنا وی خاطرنشان کرد: این آرامستان که درمحدوده کمالشهر قرارگفته، مشاهیری همچون ایرج قادری، بهروزثروتیان، معصومه سیحون و محسن پزشکور را درخود جای داده است.
رضوانی ادامه داد: این قبرستان شامل قطعه هنرمندان ونام آوران،قطعه نوزادان و قطعه عمومی است.
وی درخصوص تعداد متوفیانی که دراین آرامستان آرام گرفته‌اند، افزود: ازآنجایی که تا چند سال پیش،این آرامستان به  سیستم کامپیوتری ثبت مشخصات متوفیان مجهز نبود آمار دقیقی ازکسانی که درفضای این قبرستان دفن شده‌اند، وجود ندارد.
وی ادامه داد: اکنون بیش از60درصد متوفیان شهرستان کرج دربهشت سکینه دفن می‌شوند و درکنارهزاران مسافری که خاک مقصد نهایی آنها بوده و طی دهه‌های گذشته درگوشه گوشه این آرامگاه دفن شده‌اند ،آرام می‌گیرند.
این مسئول درباره قطعه نوزادان این آرامستان توضیح اظهارکرد: والدینی که به دلایل مختلف فرزند صفر ساله خود را ازدست می‌دهند می‌توانند نوزاد ازدست رفته خود را دراین قطعه دفن کنند.
رضوانی تصریح کرد: البته هیچ اجباری برای این کار نیست و والدین می‌توانند نوزاد خود را در قطعه عمومی نیز دفن کنند.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج ابرازکرد: هدف اصلی ازاحداث قطعه کودکان تسلی خاطر والدینی است که بزرگ شدن نوزادشان را نمی‌بینند.
این مسئول  درادامه صحبت‌های خود به حل برخی مشکلات این آرامستان نیز اشاره کرد و گفت: مدت‌ها عبورو مرورخودروهای خانواده‌های متوفیان باعث ایجاد ترافیک درفضای ورودی و خروجی این آرامستان می‌شد که با تمهیدات انجام شده یک خروجی دیگر درضلع جنوبی این آرامستان  درنظرگرفته شده که از ترافیک آخر هفته محدوده این قبرستان کم می‌کند.
وی تاکید کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده این خروجی نهایتا تا دو هفته دیگر آماده خواهد شد.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کرج درپایان گفت: امسال حدود 90 درصد ازبودجه این آرامستان جذب شده و برخلاف بسیاری از نهادها این سازمان با مشکل کسری بودجه مواجه نبود . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار