بازیهای مقدماتی جام جهانی:
تابناک تهران- دیدارهای مقدماتی جام جهانی در آسیا انجام شد. تیم ملی کشورمان در یک بازی پر حاشیه و بسیار حساس، موفق به شکست تیم عجیب و غریب قطر شد. تیمی که مانند خود کشور صاحب پرچمش بدون اصالت و پوشالی بود ، تیمی که به ندرت در آن بازیکن قطری پیدا می شد و برای خودش منتخب جهانی بود.
کد خبر: ۲۹۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 03 September 2016
تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار اول خودش پیرامون بازی های مقدماتی جام جهانی در مقابل تیم قطر قرار گرفت و در یک دیدار پر حادثه این تیم تا دندان مسلح شده را شکست داد تا با خیال راحت سفرش را به پکن آغاز کند و در مقابل تیم خوب چین قرار بگیرد. کشوری که این روزها خوب برای فوتبالش سرمایه گذاری کرده.

بازی با  قطر همانند سال های قبل کم حاشیه نبود،  بازی با کشور های حاشیه خلیج همیشه فارس هیچگاه بدون حاشیه نبوده و به نوعی یک جنگ تمام عیار به حساب می آید و از جذابیت خاصی برخوردار است ،البته از نظر فوتبالی قطری ها هیچگاه  حرفی برای گفتن نداشتن ولی تمام توانشان را برای تخریب روانی گذاشتند که تجربه نیز نشان داده ، یوزها جزو باهوش ترین شکارچیان در مقابل طعمه های بخت بر گشته و مفلوک خود هستند. 

یوزها در بازی بعدی خود در خانه حریف به مصاف تیم چین می روند، تیم چینی که با فوتبال  ما کم خاطره نداشته اما یه چند سالی بود که از اوج خودش فاصله گرفته و به تیم های رده  دو و سه آسیا تبدیل شده بود اما این روزها تمام تلاشش را میکند که حیثیت از دست رفته خودش را بازیابی کند. 

اولین بار که دو تیم ایران و چین به مصاف هم رفتند، در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 1976 بود. به نظر می رسید که ایران در برابر حریف ناشناخته آن روزهای خود به آسانی برنده شود. به ویژه این که چینی ها در نخستین حضور خود در این مسابقات تنها با یک تساوی و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به مالزی از حذف شدن نجات پیدا کرده بودند. اما با شروع مسابقه چین حریفی سختکوش نشان داد و در طول 90 دقیقه چند بار دروازه منصور رشیدی دروازه بان ایران را در معرض فروپاشی قرار داد.

سرانجام بازی در وقت قانونی با تساوی بدون گل خاتمه یافت و ایران برای رسیدن به گل تا دقیقه 100 صبر کرد. در این لحظه به دنبال کرنر حسن روشن، ضربه علی پروین و دفع ناقص دروازه بان حریف، علیرضا خورشیدی دروازه چین را گشود. گل بعدی ایران در دقیقه 119 توسط حسن روشن به دست آمد تا ایران از این مانع سخت عبور کرده و سرانجام برای سومین بار قهرمان آسیا شود.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار