آیین تجلیل از خادمان شهدا و دست اندرکاران کاروان های راهیان نور
اگر جهاد در اسلام نبود، خبری از مسجد و منبر در جهان نبود و ما باید قدردان کسانی باشیم که در طول تاریخ با جهاد در راه خدا موجب زنده نگه داشته شدن مبانی دینی شدند.
کد خبر: ۲۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 28 April 2015

 در مراسم آیین تجلیل از دست‌اندرکاران پشتیبانی از اردوهای راهیان نور استان که با حضور سردار سلیمانی، دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور ،دکتر جبار زاده استاندار و آیت اله مجتهد شبستری نمایده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریزو با حضور فرمانداران و فرماندهان نظامی و انتظامی استان   برگزار شد، از تعدادی از خادمان شهدا و دست‌اندرکاران پشتیبانی از کاروان‌های راهیان نور استان در سال 1393 قدردانی شد.

همچنین در این مراسم امام جمعه و استاندار و فرمانده سپاه  عاشورا طی سخنانی از دست اندرکاران و مسولین ستادهای اعزام کاروان نور تجلیل و قدردانی کردند

 تضعیف کنندگان فرهنگ ایثار و شهادت به اسلام و انقلاب خائن هستند

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تضعیف کنندگان فرهنگ ایثار و شهادت در کشور به اسلام و انقلاب خائن هستند.

آیت الله محسن مجتهدشبستری روز سه شنبه در آیین تجلیل از خادمان شهدا و دست اندرکاران کاروان های راهیان نور، افزود: ما به این عده توصیه می کنیم اگر به اسلام و موازین دینی معتقد نیستند، لااقل به ایران و کیان میهن خود علاقه نشان دهند.

وی با اشاره به امتیازات بارز و برجسته دوران دفاع مقدس در تاریخ جنگ های جهان و 200 ساله ایران، طولانی بودن، معنوی بودن و اینکه یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد را از جمله این مزیت ها برشمرد.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: باید این ویژگی ممتاز تاریخ کشور به درستی و با دقت فراوان به نسل های آینده منتقل شود.

آیت الله مجتهدشبستری جهاد در دین اسلام را یکی از مهمترین عناصر در ترویج روحیه شهادت طلبی دانست و گفت: اگر جهاد در اسلام نبود، خبری از مسجد و منبر در جهان نبود و ما باید قدردان کسانی باشیم که در طول تاریخ با جهاد در راه خدا موجب زنده نگه داشته شدن مبانی دینی شدند.

وی اضافه کرد: دوران دفاع مقدس از افتخارات بزرگ انقلاب و اسلام است و نباید این دوران بی نظیر از خاطره ملت فراموش شود تا درس عبرتی برای نسل های آینده باشد.

آیت الله مجتهدشبستری اعلام کرد: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دوران دفاع مقدس انجام کارهای فرهنگی و هنری از جمله نگارش خاطرات توسط رزمندگان، استفاده از هنر فیلم سازی و در نهایت اعزام کاروان های راهیان نور بسیارموثر و مفید خواهد بود.

وی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران کاروان های راهیان، گفت: این حرکتی بسیار منسجم و مهم و بهترین راهکار برای شناسایی انقلاب اسلامی در داخل و حتی خارج از کشور است.

امام جمعه تبریز اظهارکرد: آشنایی نسل جوان با دوران دفاع مقدس از طریق راهیان نور می تواند نسل جوان را در برابر جنگ نرم دشمنان حفاظت کند، چرا که مشاهده از نزدیک آثار جنگ می تواند در روحیات نسل جوان آثار شگرفی بر جای بگذارد.

آیت الله مجتهدشبستری یادآوری کرد: نهادهای مختلف کشور هر میزان در حوزه های فرهنگی دفاع مقدس هزینه کنند ارزشمند بوده و به نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

کاروان‌های راهیان نور از بهترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

دکتر اسماعیل جبارزاده ظهر امروز (سه‌شنبه) در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران پشتیبانی از اردوهای راهیان نور استان، با اشاره به اهمیت اعزام این کاروان‌ها، خاطرنشان کرد: با توجه به این که قشر نوجوان و جوان ما فضای واقعی جنگ و جبهه را ندیده‌اند اعزام آنها به مناطق عملیاتی بهترین فرصت برای آشنا کردن آنان با فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: حضور جوانان و نوجوانان در فضای جبهه و آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس از بهترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و تبلیغات سوء دشمنان است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از دست‌اندرکاران اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی، اظهار داشت: در سال 93 با تلاش همه دستگاه‌های مسوول، 24 هزار و 526 نفر از دانش‌آموزان، پنج هزار و 318 نفر از دانشجویان، 400 نفر از نخبگان و قهرمانان و 23 هزار و 203 نفر در قالب کاروان‌های مردمی و در مجموع 53 هزار و 447 نفر از شهرهای مختلف استان به مناطق عملیاتی اعزام شدند که این آمار در سال 92، 44 هزار و 802 نفر بود.

وی افزود: افزایش کاروان‌های راهیان نور در سال 93 در حالی صورت گرفت که با محدودیت‌های مالی و اعتباری مواجه بودیم و امیدوارم در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم کاروان‌های بیشتری را اعزام کنیم.

جبارزاده از مسوولان اجرایی و فرمانداران استان خواست با تنظیم تقویم سالیانه نسبت به حرکت ارزشمند اعزام کاروان‌های راهیان نور اهتمام کنند.

وی همچنین ضمن قدردانی از سپاه پاسداران به خاطر برنامه‌ریزی و پشتیبانی از کاروان‌های راهیان نور، همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان را در این خصوص خواستار شد.

دفاع مقدس امتداد عاشورا است

مسئول کاروان راهیان نور از افزایش حضور زائران خارجی در مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: در مجموع امسال تعداد زائران خارجی راهیان نور 28 درصد افزایش یافته است.

همچنین  سردار یعقوب سلیمانی ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمان شهدا و دست‌اندرکاران پشتیبانی از کاروان‌های راهیان نور سال 93 با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در زمینه برگزاری اردوهای راهیان نور در کشور موفق و سرآمد بوده است، اظهار کرد: دفاع مقدس گنج تمام نشدنی است و باید آن را با تمام وجود به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مسئول کاروان راهیان نور افزود: دفاع مقدس امتداد عاشورا است و مختصاتی که در آن وجود دارد در دفاع مقدس نمود دارد و همانگونه که عاشورا زنده است، دفاع مقدس نیز کهنه نخواهد شد.

سلیمانی گفت: امروز راهیان نور تنها در جغرافیای کشور نیست و فراملی بوده و دشمن این حرکت را رصد می‌کند، لذا بر موضوع امنیت برگزاری این حرکت تاکید داریم.

وی ادامه داد: بیان خاطرات و ایثارگری‌های شهدا یکی از مهم‌ترین راه‌های ادامه راه امام و شهدا بوده و در حال حاضر برنامه‌های راهیان نور به کل سال گسترش یافته است.

مسئول کاروان راهیان نور از حل مشکلات زیرساختی در راهیان نور خبر داد و یادآور شد: مجموعه 35 هزار نفری به نام شهید باکری در جنوب کشور احداث شده است که راهیان نور 14 استان می‌توانند از آن استفاده کنند و عملیات ساختش تا آخر سال 94 به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: ظرفیت اسکان 50 هزار نفری در جنوب خوزستان فراهم شده؛ این در حالی است که ظرفیت 11 هزار نفری سال 88 به 110 هزار نفر در حال حاضر رسیده و امکان پخت غذا برای 200 هزار نفر فراهم است.

مسئول کاروان راهیان نور از حضور زائران خارجی در مناطق عملیاتی خبر داد و افزود: امسال یک کاروان دانشجویی از عراق در اردوی راهیان نور حضور پیدا کردند و دانشجویان لبنانی نیز با هزینه خودشان در این اردو شرکت داشتند؛ در مجموع امسال تعداد زائران خارجی 28 درصد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد:  حضور محققان خارجی در مناطق راهیان نور و تالیف کتب تحقیقی بین‌المللی نشان داد که راهیان نور می‌تواند بستری برای بین‌المللی کردن این حرکت شود؛ امسال کتاب معتبر خارجی در این زمینه نوشته شد.

سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید خاصی بر برنامه‌های راهیان نور دارند و در چند سفر در این منطقه شرکت کردند و سخنان ارزشمندی در جمع کاروان‌های راهیان نور داشتند.

تفحص در سیره شهدا باید توسط نسل جوان مورد دقت قرار بگیرد

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم با بیان اینکه رساندن پیام شهدا رسالت اصلی و مهم رزمندگان در زمان حاضر است، گفت: این ماموریت از الزامات جامعه امروزی است و به نوعی مکمل جهاد شهدا در دوران دفاع مقدس است.

سردار غلام عسکر کریمیان افزود: تفحص در سیره شهدا باید توسط نسل جوان مورد دقت قرار بگیرد که چرا این قهرمانان عرصه جهاد جان خود را برای دفاع از کیان میهن اسلامی فدا کردند.

وی از تمام نهادها، دستگاه ها و ارگان های فعال آذربایجان شرقی در زمینه اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب و غرب کشور قدردانی کرد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :