کد خبر: ۲۹۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷ 04 September 2016
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در راستای برنامه های حمایتی دفتر بانوان استان در اهداف اقتصاد مقاومتی؛ از مجتمع آزاد فنی وحرفه ای نگین به مدیریت حصل خانجانی از فعالان حوزه ی فرش دستباف ترکمن بازدید کرد .

دکتر کلثوم غفاری توران ضمن گفتگو با خانم خانجانی گفت: افتخار می کنیم به شما بانوی توانمند در استان و کشورمان ، که توانسته اید با اخذ درجه یک هنری که معادل دکتری هنریست ورتبه برتر کشوری دربین 185 اثر بدرخشید وابداعات و نوآوری های شما مشتری پسند در ایران و جهان شده است.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته دولت گفت: هفته دولت بهترین فرصت برای کسب این توفیق است که چالشهای پیش روی صنایع دستی بررسی شود وهنرمندان بیشتری در این زمینه شناسایی و تربیت شوند و در جهان مخاطب بیشتری برای صنایع دستی و فرش ترکمن داشته باشیم.

در این گفتگو ها عنوان شد ضروری است برای ثبت فرهنگ منطقه، سابقه تاریخی، ثبت نقوش و صنایع دستی و... دانشنامه گلستان تدوین شود.

شایان ذکر است: مجتمع آزاد فنی وحرفه ای نگین ازسال 77 با 50 نفر عضو بامدیریت حصل خانجانی فعالیتش را شروع کرده است.

در ادامه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از شرکت تعاونی نقش سوزن گلستان خانم عصمت مجیدی بازدید کرد این شرکت تعاونی 35 سال درزمینه آموزش ،تولید و فروش فرش دستباف مشغول به کار است و در حال حاضر 50 نفر عضو دارد.

خانم مجیدی در این بازدید پیشنهاد نمود که دستگاههای دولتی برای اهدای جوایز و هدایا به مناسبتهای مختلف از صنایع دستی استفاده نمایند تا هم میزان تولید ارتقاء یابد، هم هنرمندان تشویق شوند و هم فرهنگ بومی ما به نقاط دیگر صادر شود.

همچنین دکتر غفاری از کارگاه چاپ باتیک خانم عالیه معادل در روستای قزلجه سفلی که از سال 91 با کسب جواز شروع به کار کرده است بازدید کرد.

در حال حاضر 35 نفر از دختران روستایی در کارگاه چاپ باتیک مشغول به کار هستند؛ این کارگاه روزانه 600 چاپ دارد که در استان گلستان، شیراز، تهران، ترکمنستان، ترکیه، آسیای میانه و ... توزیع می شود.

گفتنی است: عدم بیمه هنرمندان و عدم تسهیلات کافی جهت توسعه کار از مشکلاتی بود که در این بازدید ها عنوان شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار