مسؤول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی قزوین خبر داد
مسؤول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: این اداره‌کل به منظور ارتقاء سطح سلامت و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌ 34 اکیپ ثابت و سیار را برای خدمات رایگان در روز عید قربان تجهیز کرده است.
کد خبر: ۲۹۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 05 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، محمد فرحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین به منظور ارتقاء سطح سلامت و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌ 34 اکیپ ثابت و سیار را برای خدمات رایگان در روز عید قربان تجهیز کرده است.

وی افزود: با توجه به سنت رایج ذبح و قربانی دام از سوی حجاج به منظور ارتقاء سطح سلامت هم‌استانی‌ها و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (از میان 1709 بیماری، 832 بیماری از طریق حیوانات به انسان منتقل می‌شود) همچنین نظارت بر ذبح شرعی دام (به منظور اطمینان از حلیت گوشت دام‌های کشتار شده در این روز) از سوی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین و ادارات دامپزشکی شهرستان‌های اقداماتی انجام شده است.

مسؤول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین عنوان کرد: تهیه و نصب بنر ویژه عید سعید قربان و نصب در برخی از نقاط این استان، راه‌اندازی سامانه 1512 برای سهولت تماس شهروندان با این اداره‌کل، تهیه فیلم چگونگی انتخاب دام سالم و نحوه ذبح و بازرسی‌های پس از کشتار دام برای پخش در شبکه‌های اجتماعی از جمله اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین است.

فرحی ادامه داد: معاینات قبل از کشتار دام، در میادین عرضه دام، استقرار 38 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی گوشت و نظارت بر ذبح شرعی از ساعت 7صبح تا 13 روز عید قربان در محل اداره‌کل و ادارات دامپزشکی شهرستان‌های تابعه، استقرار اکیپ‌های ویژه بازرسی بهداشتی و ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام استان قزوین

وی از دیگر اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین در روز عید سعید قربان را استقرار نیرو در محل ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و اداره‌کل دامپزشکی این استان برای پاسخگویی تلفنی و حضوری به شهروندان و اعزام اکیپ‌های سیار به محل‌های مورد نظر از دیگر اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین در روز عید سعید قربان مطرح کرد.

مسؤول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: چاپ پوستر و بروشور مرتبط با عید سعید قربان، تهیه پلاکارد و نصب بر روی خودروهای اکیپ‌های سیار بازرسی بهداشتی دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی، ارسال پیامک با موضوع پیام بهداشتی، هماهنگی با دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره‌کل دامپزشکی برای اعزام روحانیون به همراه اکیپ‌های بازرسی بهداشتی با هدف نظارت بر ذبح شرعی دام‌ها از دیگر اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین در روز عید سعید قربان است.

فرحی یادآور شد: معاینات دام زنده قبل از کشتار، بازرسی‌های بهداشتی پس از کشتار دام و نظارت‌های شرعی در زمان کشتار دام که روز عید قربان از سوی کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین و شبکه‌های دامپزشکی تابعه صورت می‌گیرد، رایگان است.

وی بیان کرد: هم‌استانی‌ها در صورت تماس با شماره 4 رقمی 1512 و یا ارسال پیامک به سامانه 50001512 در استان قزوین می‌توانند از خدمات اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار