کد خبر: ۲۹۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ 06 September 2016
جانشین فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ لرستان با بیان اینکه دفاع مقدس یک فتح ملی بود، بر لزوم معرفی دلاوری‌های رزمندگان لرستانی تاکید کرد.

 امیر جلال پاکباز  در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان با تاکید بر اینکه بحث دفاع مقدس متعلق به سازمان، گروه و قشر خاصی نیست، اظهار داشت: دفاع مقدس یک فتح ملی بود لذا وظیفه همه آحاد ملت است که از این فتح ملی به خوبی دفاع کرده و از آن درس بگیرند.

وی با بیان اینکه کشوری می تواند به حیات خود ادامه دهد که فتح ملی داشته باشد، عنوان کرد: ما باید نگاه خود را نسبت به دوران دفاع مقدس ژرف تر و عمیق تر کنیم و اگر با این رویکرد به دفاع مقدس نگاه نکنیم فرهنگ دفاع مقدس برای نسل بعد از بین خواهد رفت.

جانشین فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ لرستان زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس را یک وظیفه همگانی دانست و بیان کرد: امروز نیز برای موفقیت در حوزه «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» راهی نداریم جز اینکه فرهنگ دفاع مقدس را احیا و احصا کنیم لذا هرچقدر در حوزه دفاع مقدس هزینه کنیم کم است.

امیر پاکباز به دلاوری رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: از نزدیک شاهد شجاعت و دلاوری های رزمندگان لرستانی بوده ام از جمله فرماندهان بزرگ لرستانی در جنگ امیر آذرفر بود که در زمینه تاکتیک های نظامی سرآمد بود.

وی اضافه کرد: البته نقش زنان در دوران دفاع مقدس کمتر از نقش مردان نیست زیرا این زنان بودند که فرزندان و شوهران خود را برای رفتن به جبهه تشویق و بدرقه می کردند.  

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار