کد خبر: ۲۹۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 06 September 2016


قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه با توجه به شرایط بد مشکلات اقتصادی اما با اجازه مقام معظم رهبری 10 میلیارد دلار در بخش آب و خاک سرمایه‌گذاری داشتیم، ‌گفت: باید تمام اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها را در زمینه توسعه و پیشرفت کشور انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در سمینار مشترک با فرمانداران و بخشداران استان البرز اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که دولت انجام داد، تلاش برای کاهش تورم و رشد اقتصادی کشور بود که موفق شدیم در شاخص تورم از 43 درصد به هشت درصد برسیم.

وی با بیان اینکه باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد، افزود: باید تلاش‌ها برای محقق شدن فرمایشات مقام معظم رهبری بیشتر شود و بنا به تاکید ایشان حرف اول منطقه را بزنیم.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه سخنان خود با تأکید بر افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در کشور ادامه داد: باید تلاش کنیم که واحدهای صنعتی و تولیدی را به سمت پیشرفت و تحرک سوق داده و واحدهایی که در گذشته به خواب رفته بودند را حمایت کرده و زمینه فعالیت مجدد آنها را فراهم کنیم تا به رشد اقتصادی موردنظر دست پیدا کنیم.

مقیمی با اشاره به اینکه فرمانداران و بخشداران باید در این زمینه گام‌های بلندی بردارند، افزود: سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف یکی از مهمترین نیازهایی است که باید به درستی و با دقت انجام شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بد مشکلات اقتصادی اما با اجازه مقام معظم رهبری 10 میلیارد دلار در بخش آب و خاک سرمایه‌گذاری داشتیم، ‌خاطرنشان کرد: باید تمام اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها را در زمینه توسعه و پیشرفت کشور انجام دهیم و مشکلات اقتصادی را از میان برداریم.

قائم مقام وزیر کشور بیان داشت: امروز با تلاش و همت توانستیم نرخ بیکاری را کاهش داده و تورم را نیز کاهش دهیم.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضع عربستان در اداره مناسک حج اشاره کرد و افزود: عربستان در اداره مناسک حج توانایی نداشته و نمی‌تواند این مهم را به درستی اداره کند.

وی با تأکید بر اینکه مسلمان در این ماه برائت از مشرکان را به انجام می‌رسانند و در منا و عرفات ارتباط معنوی مردم با خداوند بزرگ برقرار می‌شود،‌ گفت: در این ایام مسلمان از هر رنگ و نژاد در برابر خداوند یگانه، یکسان قرار می‌گیرند.

مقیمی در ادامه سخنان خود به فاجعه تلخ منا در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: برای تمام حجاجی که امسال در مناسک حج حضور دارند، آرزوی سلامتی می‌کنیم.

وی افزود: دولت عربستان سال گذشته در ارتباط با فاجعه منا چه قبل از این مهم و چه بعد از آن رویکرد درستی نداشت و این نشان‌دهنده عدم صلاحیت عربستان برای برگزاری و اداره مناسک حج است.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: علما و اندیشمندان باید در این زمینه تفکر و تأمل کرده و برای مسلمانانی که در اقصی نقاط کشور با جریان افراطی‌گری مواجه هستند نیز باید چاره‌اندیشی کنند.

وی در ادامه سخنان خود به مأموریت‌های وزارت کشور پرداخت و افزود: باید تلاش شود تا در این راستا وزارت کشور وظایف خود را به صورت شایسته و درست انجام دهد.

مقیمی برقراری امنیت را یکی از اصلی‌ترین وظایف هر حکومتی دانست و بیان کرد: مسؤولیت برقراری امنیت بر عهده وزارت کشور، استانداری و فرمانداری‌هاست، لذا باید این شرایط به درستی در کشور برقرار شود تا مردم در امنیت کامل به زندگی خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه امروز کشور از نعمت امنیت برخوردار است، گفت: با همت و تلاش مرزداران و مسؤولان امروز در تمام مناطق مرزی، عشایری، روستایی، شهرهای بزرگ و کلانشهرها شاهد امنیت بوده و با موفقیت کارها به سمت جلو در حرکت است.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز در کشورهای همسایه شاهد تحرکات تروریستی و کشتار هستیم، افزود: با حضور نیروهای امنیتی و انتظامی، سپاه، بسیج و ارتش و برخورد دستگاه قضایی، امروز شرایط امنی در کشور ما وجود دارد و دشمن اجازه و جرأت کوچک‌ترین تحرکی را ندارد.

مقیمی در ادامه به دیگر مسؤولیت وزارت کشور در بعد اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: وزارت کشور در بعد اجتماعی نیز وظایف سنگینی بر عهده دارد و باید مسؤولیت خود را در این زمینه نیز به درستی انجام دهد.

وی با اشاره به شوراهای شهرستان‌ها و کمیته‌های تخصصی در وزارت کشور گفت: این شورا از جمله شوراهایی است که وزارت کشور با جدیت آن را دنبال می‌کند تا تصمیمات اجرایی آن اثرگذار باشد.

معاون وزیر کشور فرمانداران و بخشداران را موظف به پیگیری فعالانه مسائل شورای اجتماعی کرد و افزود: در سال 95 طی جلساتی که در خدمت مقام معظم رهبری بوده‌ایم، تأکیدات و دستورهایی داشته‌اند که همه مسؤولان موظف شدند اقدامات موثری را برای کنترل و توقف آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

مقیمی توجه به معیشت و اقتصاد را از مهمترین مسائل کشور ذکر کرد و اظهار داشت: این دو مهم نیز به صورت جدی و اساسی در وزارت کشور مورد پیگیری است.

وی توجه به مسائل اقتصادی مردم، اشتغال و حفظ شئونات مردم را از مهمترین موارد اجتماعی دانست و بیان داشت: در این زمینه باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

قائم مقام وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به امکانات استان البرز گفت: استان البرز از امکانات خوبی برخوردار است، لذا باید این منابع به درستی و با عدالت توزیع شود تا همه مردم از این امکانات در حد یکسانی بهره‌مند شوند.

مقیمی یکی از مهمترین اقدامات و توجهاتی که باید به صورت اساسی مورد اهتمام مسؤولان قرار گیرد را توسعه زیرساخت‌های اشتغال در کشور عنوان کرد و بیان داشت: مردم با داشتن شغل می‌توانند علاوه بر رشد اقتصادی به آرامش بیشتر نیز دست پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها افزود: توصیه مقام معظم رهبری این است که رأی مردم حق‌الناس است، لذا ما در این زمینه وظیفه خطیری را بر عهده داریم.

معاون وزیر کشور با تأکید بر اینکه فرمانداران و بخشداران باید با بی‌طرفی کامل انتخابات را برگزار کنند، ادامه داد: در برگزاری انتخابات آتی فرمانداران نظام جمهوری اسلامی باید بی‌طرف عمل کرده و از رأی مردم به درستی حفاظت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار