کد خبر: ۲۹۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷ 07 September 2016


مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج با اشاره به نقش مهم پژوهش و تحقیق در بین دانش‌آموزان گفت: پژوهش و تحقیق نقش مهمی در ارتقای علمی دانش‌آموزان دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، وحید یعقوبی ظهر امروز در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر برون مرزی در ناحیه یک آموزشی کرج افزود: یکی از مهمترین اولویت‌ها در نظام آموزشی باید فراهم کردن بسترهای تحقیق و پژوهش در بین دانش‌آموزان باشد.

وی ادامه داد: نقش تحقیق و پژوهش در توسعه و پیشرفت دانش‌آموزان بر کسی پوشیده نیست لذا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مسیر انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در مدارس بیش از گذشته شود.

این مسؤول تشویق دانش‌آموزان به سمت کارهای تحقیقاتی و پژوهشی را مهم خواند و بیان داشت: در این راستا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم بسترهای تحقیق و پژوهش و نقش آن را در توسعه علم و دانش،‌ دانش‌آموزان فراهم کنیم.

یعقوبی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان این ناحیه در کسب مدال‌های رنگارنگ در مسابقات و جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده‌اند، گفت: حرکت به سمت دانش و تعلیم و تربیت باید براساس دانش روز بوده، لذا استفاده از پژوهش می‌تواند راهکاری مهم در رسیدن به اهداف موردنظر باشد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه سنتی را باید در این مسیر برداشته و به سمت دانش روز حرکت کنیم، افزود: خلاقیت و نخبه‌پروری باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های ما در نظام آموزشی باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج بیان داشت: تربیت دانش‌آموزان پژوهنده و سوق دادن معلمان به سوی اقدام‌پژوهی باید در اولویت کار معلمان و در فرآیند تعلیم و تربیت قرار گیرد، چرا که این مهم می‌تواند تحولات خوبی را در حوزه کاری آموزش و پرورش ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: کسب مدال‌های رنگین این دانش‌آموزان در مسابقات اختراعات اروپا یورو اینونت حاصل توجه دبیران و تلاش خود آنها بوده است.

در این آیین از دانش‌آموزان ناحیه یک کرج با اهدای لوح و کارت هدیه تقدیر بعمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار