کد خبر: ۲۹۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 07 September 2016

به گزارش تابناک یزد، مردم خداجوی شهرستان بهاباد با پرداخت بیش از 750 میلیون ریال صدقه در پنج ماهه نخست سال جاری رتبه نخست سرانه پرداخت صدقات در استان یزد را کسب کرد.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) بهاباد در نشست شورای زکات این شهرستان با ارائه گزارشی از ستاد زکات بهاباد در سال گذشته به تشریح وضعیت طرح های مشارکت های مردمی در این شهرستان پرداخت.

رمضان باقری با بیان اینکه تعداد چهار هزار و 587 صندوق صدقه در این شهرستان نصب و توزیع گردیده است، اضافه کرد: سرانه پرداخت صدقات دراستان برای هرنفر در ماه 120 ریال و در شهرستان بهاباد 330 ریال است.

وی در ادامه با اشاره به فریضه الهی زکات، بر ضرورت ترویج واحیای فریضه زکات تاکید کرد و گفت: بیش از یک میلیارد و 140 میلیون ریال زکات توسط کشاورزان شهرستان بهاباد در پنج ماهه نخست امسال پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد نقش بی‌بدیل جامعه روحانیت را در تبلیغ و تبیین پرداخت فریضه الهی زکات مؤثر دانست و تصریح کرد: روحانیان با آگاهی‌بخشی و بیان مسائل اعتقادی و شرعی به کشاورزان می‌توانند به رشد زکات جمع‌آوری شده کمک کنند.

وی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری شده بیشتر در بین فقرا و نیازمندان همان محل توزیع می‌شود، تصریح کرد: زکات در دین مبین اسلام مورد تاکید بالایی قرار دارد و با توجه ویژه به این فریضه، می توان فقر را از جامعه اسلامی کنار زد.

باقری خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج پرداخت زکات در جامعه یکی از اقدامات ضروری است که باید با همکاری ادارات و ارگانها و همچنین مشارکت مردمی انجام شود .

وی با اشاره به برخی از طرح های مشارکتهای مردمی این نهاد اضافه کرد: هم اکنون تعداد 66 یتیم از حمایت 762 حامی نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام استفاده می کنند و در پنج ماهه ابتدای سال جاری 407 میلیون ریال توسط حامیان به ایتام تحت حمایت این نهاد پرداخت شد .

مدیر کمیته امداد شهرستان بهاباد با بیان اینکه تعداد 378 خیر بهابادی در طرح محسنین( حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم) با این نهاد همکاری می کنند، افزود: تعداد 718 خانواده تحت حمایت این نهاد در شهرستان بهاباد هستند و از این تعداد 156 خانوار از حمایت مادی و معنوی حامیان نیکوکار در طرح محسنین استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه افزون بر یک میلیارد و 678 میلیون ریال کمک معیشت طی پنج ماهه گذشته به تعداد 565 خانوار تحت پوشش این نهاد پرداخت شد، اضافه کرد: طی این مدت 89 میلیون ریال نیز در زمینه هزینه های درمانی و بهداشتی بصورت پرداخت فرانشیز دارو، فرانشیز بستری، نگهداری سالمندان، آزمایشگاه، رادیولوژی، تامین هزینه سفر و اقامت به افراد تحت حمایت پرداخت شد.

باقری با بیان اینکه در پنج ماهه ابتدای سال جاری 720 میلیون ریال به بیمه تامین اجتماعی 238 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های خودکفایی اختصای پیدا کرد، تصریح کرد: تعداد 64 خانوار تحت پوشش مشمول برنامه امنیت تغذیه قرار دارند و در مجموع در پنج ماهه نخست سال جاری 132 میلیون ریال خدمات تغذیه ای به این گروه ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی، وی با اشاره به اینکه خدمات تغذیه‌ای کمیته امداد با هدف سالم‌سازی کودکان زیر 6 سال با معرفی شبکه بهداشت به جامعه هدف ارائه می‌شود، بیان کرد: پس از تشخیص پزشکان مبنی بر برطرف شدن سوء تغذیه کودکان ارائه خدمات در این بخش قطع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 244 دانش آموز و دانشجو از خدمات فرهنگی این نهاد استفاده می کنند و در زمینه ارائه خدمات عمرانی به افراد تحت پوشش نیز در طی پنج ماهه نخست امسال با اختصاص 355 میلیون ریال، تعداد 17 مورد منزل مددجویی تعمیر و بازسازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار