رئیس اداره دامپزشکی اقلید بر لزوم استفاده مردم از ظرفیت و امکانات کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان برای ذبح دام در روز عید قربان امسال تأکید کرد.
کد خبر: ۲۹۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 11 September 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:خدارضا امیدی از اجرای طرح بازرسی نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی روز عید قربان در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: اجرای این طرح از ساعت هفت صبح روز عید قربان آغاز می‌شود و تا بعدازظهر همان روز ادامه خواهد داشت.

وی به برگزاری جلسات متعدد هماهنگی با ادارات شهرستانی در راستای برگزاری مؤثر طرح بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان اشاره کرد و از تشکیل و آمادگی دو اکیپ سیار و دو اکیپ ثابت برای اجرای این طرح در اقلید خبر داد و گفت: اکیپ سیار با حضور دو دکتر دامپزشک و چهار بازرس بهداشت گوشت در خدمت به مردم برای بازرسی و نظارت بر دام‌های قربانی خواهند بود.

امیدی با تأکید بر اجرای این طرح به‌صورت رایگان برای مردم بیان داشت: عرضه دام زنده عید قربان بر اساس اطلاع‌رسانی جامع و کامل انجام‌شده و مانند دو سال گذشته در پارکینگ پنجشنبه‌بازار اقلید و نیز محوطه کشتارگاه صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه کل برنامه‌های بیان‌شده طبق آیین‌نامه بازرسی بهداشتی گوشت سازمان دامپزشکی کشور و با هدف نظارت و بازرسی بهداشتی و در راستای حفظ امنیت بهداشتی و سلامت مصرف‌کنندگان و اطمینان آنان از سلامت گوشت مصرفی اجرا می‌شود، بر لزوم رعایت اصل بهداشت در ذبح دام به‌منظور عدم آلودگی معابر عمومی و محیط‌زیست از خون دام‌های ذبح‌شده تأکید کرد.

رئیس اداره دامپزشکی اقلید با اشاره به ظرفیت و امکانات کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان و آمادگی کامل این مرکز برای ذبح دام‌های قربانی روز عید قربان و نظارت بهداشتی و شرعی بر آن به‌صورت رایگان، همراهی و مساعدت مردم در این امر را خواستار شد و از مردم تقاضا کرد برای ذبح دام قربانی به این کشتارگاه مراجعه کنند.

امیدی در پایان سخنان خود از همکاری شهرداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و... در اجرای طرح بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان در این شهرستان قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار