عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي زاهدان گفت: مهمترین عامل گسترش تکدگیری فقر اجتماعی است.
کد خبر: ۲۹۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳ 15 September 2016

علیرضا جلال زایی افزود: امروزه شهرها با توجه به شرایط خاص اقتصادی و کارکردی خود دارای چالشهای متعددی می باشد و مشکلات اجتماعی زیادی را متوجه خود می بینند.

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي زاهدان در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات اجتماعی وجود پدیده زشت تکدی گیری است که باعث بروز برخی از ناهنجارهای اجتماعی در شهرها نیز شده است.

به گفته وی، این پدیده ناهنجار اجتماعی ممکن است به علت های گوناگونی دراجتماع شکل گیرد که در این رابطه سازمانهای ذی ربط از جمله بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی در جهت جمع آوری این افراد از سطح شهرها نقش بسزایی را ایفا می کنند.

جلال زایی بیان کرد: فقر، بیکاری، مهاجرت از روستاها به شهرها، فرار از منزل، اعتیاد و هزینه مواد مخدر، طلاق والدین، داشتن بیماری و تهیه هزینه های درمان از موارد اصلی روی آوردن برخی از افراد به این پدیده نابه هنجار اجتماعی است.

وي بیان کرد: امروزه شاهد آن هستیم که کودکان بیشتر از هر موقع دیگر به شغل تکدی گری روی آورده اند که والدین درخصوص تربیت فرزندان و تامین مایحتاج اقتصادی آنها بیشتر باید توجه نمایند.

جلال زایی تصریح کرد: از دیگر مشکلات بوجود آمده تکدیگری شکل گیری معضل حاشیه نشینی است که خود نیز باعث بروز مشکلات اجتماعی پیچیده ای در شهرها خواهد شد.

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي زاهدان خاطرنشان کرد: تکدیگری آبستن آسیب های اجتماعی متعدد است و اکثر بررسی های انجام شده از رابطه بین گدایی و اعتیاد، سرقت ... حکایت می کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار