مانور حوادث ترافیکی گلستان با هدف افزایش آمادگی دستگاه های خدمات رسان به حادثه دیدگان سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی این استان در مسیر 65 کیلومتری از مینودشت تا جنگل گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴ 15 September 2016
این مانور با همکاری 50 نفر از عوامل اجرایی برخی دستگاه ها و نهادها از جمله جمعیت هلال احمر، راه و شهرسازی، فوریتهای پزشکی 115، پلیس راه، انتظامی، حمل و نقل و پایانه ها و آتش نشانی استان گلستان و شهرستان های مینودشت و گالیکش برگزار شد.

فرماندار گالیکش در حاشیه برگزاری این مانور گفت: درمسیر جاده گالیکش به تونل جنگل گلستان بطول 65 کیلومتر همواره شاهد سوانح جاده ای زیادی که متاسفانه بعضا منجر به تلفات جانی می شود، هستیم.

حسن خسروی افزود: با توجه به اینکه طولانی ترین مسیر جاده ای در ورودی و خروجی شرق گلستان که عنوان جاده ترانزیتی و بین المللی را نیز یدک می کشد، در حوزه گالیکش واقع است باید ادارات هلال احمر و راه و شهرسازی دراین شهرستان مستقر شوند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گلستان نیز در این مانور به تردد روزانه هفت هزار و 500 خودرو در فصل تابستان از حوزه شهرستان گالیکش اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 275 نفر تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی در محوره های ارتباطی استان رخ داد که 40 درصد آن راکبان موتورسیکلت بودند.

مهدی میقانی افزود: این مانور با هدف ارتقای آمادگی بیشتر دستگاه های خدمات رسان و افزایش هماهنگی بین آنان در امداد رسانی به مصدومان سوانح رانندگی و با محوریت هلال احمر و مصوبه کمیسیون ایمنی راههای استان گلستان برگزار شد.

وی گفت: ارتقای ایمنی وضع موجود جاده ها و نگهداری بهینه از این سرمایه های ملی از اولویت های سازمان راهداری کشور است ضمن اینکه همکاری و تعامل دیگر دستگاه ها و نیز رعایت قوانین ازسوی رانندگان موجب کاهش تلفات جاده ای می شود. 

سید رحیم میر کریمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز با اشاره به اهداف برگزاری این مانور، گفت: هم اکنون دو پایگاه جاده ای هلال احمر در محل سه راهی گالیکش - کلاله به تنگراه و روستای آقمیش با دو دستگاه آمبولانس و نیز خودرو مجهز به امکانات رهاسازی مصدومین مستقر می باشد.

در این مانور آموزشی که پنج پایگاه اورژانس 115، دو پایگاه هلال احمر، یک دستگاه خودرو آتش نشانی، پلیس راه و انتظامی حضور داشتند، صحنه برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه اتوبوس مسافربری و یک دستگاه خودرو سواری که در مجموع 20 مصدوم و یک فوتی داشت، بازسازی و دستگاه های خدمات رسان به انجام وظایف در هنگام مواجه شدن با چنین حوادثی پرداختند.

شهرستان گالیکش با افزون بر 61 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار