نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با بیان اینکه بندر فریدونکنار نخستین بندری است که به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: لازم است که شرایط آموزش به عموم مردم برای مقابله با حوادث طبیعی فراهم شود.
کد خبر: ۲۹۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 18 September 2016
به گزارش تابناک مازندران، ولی‌الله نانواکناری در حاشیه برگزاری مانور دریایی بندر فریدونکنار با اشاره به حوادثی که احتمال آن در دریا وجود دارد و در این زمینه باید آموزش‌های لازم داده شود، اظهار کرد: انجام مانور امداد و نجات در دریا آمادگی لازم در مواقع بحران را افزایش می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه بندر فریدونکنار با همت سازمان بنادر به مانوری در زمینه امداد و نجات اقدام کرد، افزود: این مانور در دو مرحله برگزار شد که در مرحله نخست در زمینه نجات مصدوم در هنگام غرق شدن بود و همچنین در زمینه کنترل آلودگی‌های غیرپیش‌بینی شده، پرسنل آمادگی خود را نشان دادند.
 
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس تصریح کرد: تمامی مسئولان باید آمادگی لازم در زمینه حوادثی همچون سیل، زلزله و آتشفشان را با مانورهای امداد و نجات به‌دست آورند تا در مواقع حوادث برای مقابل با آن موفق باشند.
 
نانواکناری با اشاره به اینکه در طوفان‌های اخیر باید با کمترین حوادث مواجه می‌شدیم، گفت: در فریدونکنار در طوفانی که اتفاق افتاد سه روز آب قطع شده بود و لازمه مقابله با این حوادث هم شرکت در این مانورها بود تا در مواقع بحران در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات امداد انجام می‌شد.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: شرایط مانورهای امداد و نجات باید برای عموم مردم در سطح شهر و روستا برنامه ریزی شود تا آنان نیز در هنگام مواجه با حوادثی همچون سیل، زلزله و آتش آموزش ببینند.
 
وی در پایان یادآور شد: بندر فریدونکنار اولین بندری است که بر اساس اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شده که این تشکیلات پایلوت مناسبی برای بخش خصوصی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار