کد خبر: ۲۹۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 18 September 2016


مدیرکل کمیته امداد استان البرز از شرکت یک‌هزار و ۲۰۰ مددجوی البرزی در «طرح قرآن در خانه» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد استان البرز، علی سالارکیا با اشاره به مراحل ۶ گانه طرح قرآن در خانه اظهار کرد: این طرح در شهرستان های کرج، فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و اشتهارد آغاز و تا پایان دی ماه سال ۹۶ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مطابق شیوه نامه اجرایی این طرح در هر مرحله ۲۰۰ سوال چهارگزینه ای و در مجموع ۶ مرحله هزار و دویست سوال از ترجمه قرآن کریم در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

سالارکیا با بیان اینکه برای نفرات برتر این طرح کارت های چهار، سه و دو میلیون ریالی و سفر به مشهد مقدس در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: شرکت کنندگانی که در هر مرحله به بیش از ۱۹۰ سوال پاسخ صحیح بدهند وارد قرعه کشی خواهند شد.

وی همچنین گفت: برای همه شرکت کنندگان حائز رتبه برتر در طرح گواهینامه آموزشی صادر خواهد شد.

سالارکیا خاطرنشان کرد: طی سال گذشته در مجموع ۴۵۰ نفر در برنامه های قرآنی این نهاد در البرز بهره مند شدند که در قیاس با حجم فعالیت امسال به رشد مطلوب آن پی می بریم.

وی با ذکر این نکته که در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز، دانشجو و طلبه از خدمات فرهنگی و آموزشی این اداره کل در البرز بهره مند هستند، افزود: امسال در بحث غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در چهار بخش کانون های امداد، کانون های سایر دستگاه ها، کانون جوانان پیرو ولایت و برگزاری اردوهای بلند مدت و کوتاه مدت بیش از سه هزار نفر از خانواده های تحت حمایت از خدمات فرهنگی این نهاد بهره مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد البرز با ذکر برنامه های این نهاد در ایام اوقات فراغت دانش آموزان، تاکید کرد: کانون های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد، در راستای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان این نهاد در حوزه های پرورشی، فرهنگی، ورزشی و هنری، با هدف پرورش استعدادهای درخشان، تقویت باورهای دینی و ترویج فرهنگ کار و تلاش فعالیت می کند.

وی ضمن بیان این نکته که اعتبارات فرهنگی کمیته امداد از محل منابع دولتی و مردمی تامین می شود، گفت: همواره سهم معینی از مشارکت مردم نوعدوست در طرح های فقرزدایی به امور آموزشی، فرهنگی و تحصیلی نیازمندان اختصاص می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار