مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۵۴۹ تن خرما برداشت و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۲۹۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 19 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛ رضا زارعی از آغاز برداشت خرما از سطح 507 هکتار نخلستان‌های بارور این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 3 هزار و 549 تن خرما از نخلستان‌های قصرشیرین برداشت و روانه بازار مصرف شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه متوسط تولیدات خرما در نخیلات استان کرمانشاه هفت تن در هکتار است، گفت: سطح نخیلات استان کرمانشاه در شرایط کنونی 935 هکتار است که 507 هکتار از نخیلات استان کرمانشاه اکنون بارور و 428 هکتار از این نخیلات هنوز نهال هستند و به مرحله باروری نرسیده‌اند.
زارعی با بیان اینکه برند خرمای استان کرمانشاه رقم اشرسی است، عنوان کرد: ارقام خرمای تولیدی در استان کرمانشاه شامل اشرسی، زاهدی، پیارم، دیری و جعفری است و تمامی نخیلات استان در شهرستان قصرشیرین قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه از جمله شهرستان قصرشیرین تنها ارقام خشک و نیمه خشک خرما تولید می‌شود، بیان کرد: دلیل این مسئله نیز وزش بادهای موسوم به «سام» در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه و به‌ طور ویژه در شهرستان قصرشیرین است که امکان کشت خرمای تر را نمی‌دهد و به همین دلیل تمامی انواع خرماهای تولیدی که در این شهرستان تولید می‌شود، از ارقام خشک و نیمه خشک است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توسعه 500 هکتاری نخیلات استان کرمانشاه را از برنامه‌های در دستور کار سازمان باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در امسال دانست و اظهار کرد: برداشت خرما از نخیلات استان کرمانشاه از ا20 شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار