امام جمعه شیراز از مردم برای حضور در مراسم استقبال از رئیس جمهور تقدیر کرد و گفت: بیش از ۹۰ طرح برای فارس با اعتباری حدود یک هزار میلیارد ريال مصوب شد که از رئیس جمهور تشکر و قدردانی می کنم.
کد خبر: ۲۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸ 02 May 2015

تابناک فارس به نقل از شبستان؛ آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس امروز (11اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه شیراز از حضور اقشار مختلف مردم در مراسم استقبال رئیس جمهور تقدیر کرد و گفت: بیش از 90 طرح برای فارس با اعتباری حدود یک هزار میلیارد ريال مصوب شد که از رئیس جمهور تشکر و قدردانی می کنم.

وی ضمن تبریک فرارسیدن ایام میلاد حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و ایام اعتکاف، افزود: ایام اعتکاف در مساجد کشور آغاز می شود، اعتکاف یعنی از خلق جدا شدن و به خدا پیوند خوردن، معتکف باید در اعتکاف به فکر گذشته باشد و لغزش ها را جبران کند، این مراسم به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران احیا شده است و احیای در سراسر فارس رقم می خورد.

خطیب جمعه امروز شیراز با اشاره به 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: حمایت از جامعه کارگری در نظام جمهوری اسلامی امر مبرهن و واضح است اما متاسفانه برخی جریانات می خواهند جامعه کارگری را به سمت و سوی دیگری بکشانند، با بصیرت، دین داری و ایمان کارگران این اتفاق روی نخواهد داد و نقشه های دشمن در این زمینه خنثی شده است.

وی، جهاد اصلی جامعه را بالابردن سطح تولید در جامعه دانست و یادآور شد: ثروتمندی که ثروتش را در راه تولید قرار داد مجاهد در راه خداست و کارگران همراه وی نیز مجاهدین فی سبیل الله است.

آیت الله ایمانی همچنین با اشاره به روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری، علم را همراه آفرینش در کنار هم عنوان کرد و اظهار داشت: در قرآن به این مهم اشاره شده است و رشد جوامع به برکت رشد علم و دانش است.

امام جمعه شیراز بر نقش مهم معلمین در اخلاق علمی و رفتاری جامعه تاکید و تصریح کرد: تاثیری که معلم در زندگی انسان به جا می ماند یک تاثیر شگرف است.

وی افزود: بیش از یک ماه است است آل سعود جنایتکار کشور یمن را شبانه روز بمباران می کند، آنچه مهم است سکوت مرگبار و معنا دار غرب است، عکس العملی در خصوص این کشتار از خود نشان نمی دهد.

و حتی اقلام دارویی و خوراکی که از سوی ایران به یمن ارسال شده توسط جنگده های سعودی مورد حمله قرار گرفته است، اظهار داشت: امروز شاهد انزجار مردم یمن را شاهد هستیم و مردم و ارتش اتحاد کرده تا در برابر این تجاوز بایستند و به حمدالله می بینیم که امروز فروپاشی و اختلاف از درون آل سعود نیز در حال اتفاق است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار