فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد حفاظت از جنگل‌های این استان را مستلزم داشتن بالگرد دانست و گفت: انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان متولی نگاه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۳۰۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳ 23 September 2016
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از طعمه حریق شدن ۸۸۹ هکتار از جنگل‌های این استان در سال ۹۵ خبر داد.

محمد رحیم برزمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یاسوج اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 69 فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده که سبب از بین رفتن 889 هکتار جنگل و مرتع این استان شده است.

وی مهمترین دلایل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع استان را پوشش بالای غنی جنگلی مناطق، سهل انگاری گردشگران و تعمد سود جویان عنوان کرد و افزود: در صورتی همکاری و حضور پررنگ مردم برای اطفای حریق نبود میزان خسارت آتش سوزی به جنگل و مرتع استان به 3 برابر افزایش می‌یافت.

برزمند با اشاره به اینکه جنگل‌های استان هشت درصد جنگل‌های کشور و 20 درصد از جنگل‌های حوزه زاگرس را در خود دارد، تصریح کرد: به دلیل صعب‌العبور بودن مناطق مختلف و جنگلی استان هنگام آتش سوزی برای اطفای حریق با مشکل روبه‌رو هستیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد حفاظت از جنگل‌های این استان را مستلزم داشتن بالگرد دانست و گفت: انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان متولی نگاه ویژه داشته باشند.

برزمند ابراز کرد: پایگاه اطفای حریق استان در فیروز آباد بویراحمد با زیرینای 450 متر مربع در حال ساخت است و ساختمان این پایگاه تاکنون بیش از 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در صورت به بهره‌برداری رسیدن این پروژه لانه زنبوری و پد بالگرد نیز در این منطقه ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 300 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی به این پروژه اختصاص داده شده است، تاکید کرد: 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای بهره‌برداری از این پروژه اعتبار لازم است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس ماده 47 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع استان همه دستگاه‌های دولتی در زمان وقوع آتش‌سوزی و اعلام از سوی منابع طبیعی موظف به همکاری برای امر اطفای حریق هستند ولی متاسفانه گاهی برخی از دستگاه‌های دولتی تعامل مطلوبی در این راستا ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار