ادعای رئیس ستاد انتخاباتی روحانی از واقعیت تا عمل
برخی تحلیلگران مسایل استان معتقدند که به دنبال عزل اکثر مدیران قبلی و جایگزینی مدیران همسو با حلقه های سهام دار قدرت در دولت فعلی، اینک وقت آن فرا رسیده است که در آستانه گرم شدن تنور انتخابات مجلس دهم ، سیگنالهای مثبتی به برخی فعالان سیاسی کنار گذاشته شده از سفره قدرت فرستاده شود.
کد خبر: ۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵ 05 February 2015

به گزارش تابناک اردبیل، اقبال عباسی معاون توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در استان اردبیل در مراسم دوره جدید آغاز به کار این حزب در اردبیل گفت: قطار اعتدال راه افتاده است و همه فعالان و گروههای سیاسی می توانند در واگن های این قطار جا بگیرند.

اقبال عباسی در این مراسم که با حضور غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران برگزار شد ، در حالی مدعی شده است که قطار اعتدال برای همه فعالان سیاسی جا دارد که از قضا گفته می شود بیشترین فشارها به استاندار اردبیل برای محدود کردن انتصابات به اعضای ستاد روحانی در استان ، از ناحیه حلقه عباسی وارد می شود.

سئوال اینجاست که چگونه می شود از یک طرف مدعی حرکت قطار اعتدال و صد البته سکان داری آن شد و از طرف دیگر به افراطی ترین شکل ممکن جناح سالاری و حلقه سالاری را جایگزین شایسته سالاری در عزل ونصب ها کرد؟

اقبال عباسی که با حمایت طیف قدیمی کارگزاران و جمعی از اصلاح طلبان ریاست ستاد روحانی در انتخابات سال 92 در استان اردبیل را بر عهده گرفته بود ، از همان فردای روی کار آمدن دولت روحانی، به عنوان یکی از حلقه های اصلی پشت پرده عزل ونصب های جناحی در استان عمل کرده است. در ماههای گذشته برخی آگاهان سیاسی از تمایل استاندار اردبیل برای افزایش دایره حامیان روحانی در استان خبر داده بودند.

گفته می شود مجید خدابخش مایل است در گزینش مدیران و عزل ونصب ها ، چهره های شایسته را از دیگر طیف های سیاسی نیز وارد بدنه مدیران دولت در استان کند اما این تمایل همواره با سدی بنام حلقه های سهام دار قدرت مواجه شده است که مخالفت حلقه اقبال عباسی اغلب اوقات از بقیه پررنگتر بوده است.

حلقه عباسی که در هفته منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مدیریت ستاد روحانی در استان را بر عهده گرفت وحالا معتقد است در عزل ونصب ها باید سهم اعضای اصلی ستاد روحانی و به ویژه دوستان نزدیک عباسی بصورت کامل ادا شود. سهمی که برای ادای آن قبل از هر چیز شعار شایسته سالاری خاتمی به مسلخ می رود و در واقع مجریان عزل و نصب های بعد از دولت روحانی در استان کمابیش همان راه احمدی نژادی ها را رفته اند. جریانی تشنه تر به پست و مقام جای جریان قبلی را گرفته است و آنچه مهم نیست شایسته سالاری است.

در حال حاضر تیم فکری و سیاسی ستاد روحانی در استان اردبیل با هدایت عباسی همچنان شاکله زمان انتخابات خود را تاحدود زیادی حفظ کرده است. در عین حال هر از چند گاه خبرهایی از لابی عباسی و یارانش با برخی جریانات سیاسی ذی نفوذ در استان به بیرون درز می کند اما اغلب این تحرکات بدون اطلاع استاندار و معاون سیاسی او انجام می شود.

با شدت گرفتن روند برکناری مدیران مستقل یا وابسته به دولت گذشته و جایگزینی آنها با مدیران منتسب به ستاد روحانی در استان اردبیل ، ادعای عباسی مبنی بر اینکه قطار اعتدال برای همه فعالان سیاسی جا دارد قابل تامل است.

برخی تحلیلگران مسایل استان معتقدند که به دنبال عزل اکثر مدیران قبلی و جایگزینی مدیران همسو با حلقه های سهام دار قدرت در دولت فعلی، اینک وقت آن فرا رسیده است که در آستانه گرم شدن تنور انتخابات مجلس دهم ، سیگنالهای مثبتی به برخی فعالان سیاسی کنار گذاشته شده از سفره قدرت فرستاده شود.

باید منتظر ماند و دید که آیا ادعای جا داشتن واگن های قطار اعتدال برای تمامی جریانات سیاسی صادقانه بوده و با شایسته سالاری در عرصه عزل ونصب ها به واقعیت می پیوندد یا اینکه این ژست ها برای یارگیری های مقطعی انتخابات مجلس است و فشار اربابان حلقه ها برای عزل و نصب های جناحی در فضای سیاسی استان همچنان پابرجا خواهد بود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار