مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز فصل برداشت خرما تاکنون بیش از 40 هزار تن محصول برداشت و روانه بازارها داخل و خارج از استان شده است.
کد خبر: ۳۰۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵ 27 September 2016
حسن شاه ولی بر اظهار داشت: ایرانشهر با 10 هزار هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان است به طوری که به عنوان قطب تولید خرما در استان مطرح است.
وی با بیان اینکه بیش از 40 رقم خرما در ایرانشهر تولید می شود، افزود: ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از معروف ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب موجب شده تا بخش زیادی از خرمای ایرانشهر توسط واسطه ها خریداری و به نام شهرستان های دیگر عرضه شود.
شاه ولی بر افزود: ایرانشهر دارای 6 سردخانه با ظرفیت حدود 12هزار تن است که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر عرضه می شود.
وی گفت: بیش از 5 هزار نفر در ایرانشهر به کار تولید خرما اشتغال دارند که با راه اندازی صنایع فرآوری و بسته بندی می توان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار در منطقه، شاهد رونق اقتصادی در منطقه نیز باشیم.
مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: برداشت خرما در ایرانشهر از نیمه تیر آغاز و تا اواخر مهر ادامه دارد.
وی پیش بینی کرد: تا پایان فصل برداشت بیش از 45 هزارتن خرما از نخلستانهای ایرانشهر برداشت و روانه بازار مصرف شود.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار