فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد: زائران کشورهای دیگربرای شرکت در مراسم اربعین حسینی از ایران عبور می کنند و پیش بینی می شود شمار آنان به 40 هزار تن برسد.
کد خبر: ۳۰۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 01 October 2016
به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا در صبحگاه مشترک ناجا اظهار کرد: زائران تاجیک،ترک و بنگلادشی از جمله زائران خارجی به شمار می آیند که برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از ایران عبور می کنند.
وی افزود: همچنین پیش بینی می شود که 2 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.
رضایی با اشاره به برگزاری برنامه هماهنگ پلیس مرزبانی ایران و عراق و خدمات رسانی ویژه به زائران گفت: مراسم برگزاری پیاده روی امن از جمله برنامه های نیروی انتظامی به شمار می آید که در این میان ، پلیس مرزبانی نقش برقراری و حفظ امنیت را برعهده دارد ؛چرا که دراین مراسم بزرگ علاوه بر شیعیان، نمایندگانی از دیگر ادیان نیز حضور دارند.

** رشد 17 برابری کشف قاچاق کالا
رضایی به هشت هزار و 750کیلومتر مرز اشاره کرد و گفت: در زمینه قاچاق کالا در حوزه کشف 17 برابر رشد داشته ایم به گونه ای که در مرز جنوبی و شمال غرب و همچنین مرز آبی تلاش مضاعف شده و دراین راستا اقداماتی با مرزبانی افغانستان انجام شده است .
وی با بیان اینکه مشکلات در مرز افغانستان حل شده است، اظهار کرد: بحث، بیشتر در مرز پاکستان در حوزه مواد مخدر و قاچاق کالا است.
سردار رضایی خاطرنشان کرد: با رایزنی های دیپلماتیک انجام شده با پاکستان، امیدواریم قاچاق مواد مخدر و کالا کاهش یابد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی درباره دستگیری اشرار در مرزهای شرقی کشور هم اظهار کرد: اقدامات خوبی در مرزهای غربی با همکاری وزارت اطلاعات و سپاه انجام شده است بر این اساس در مرزها مشکل خاصی نداریم و اشرافیت اطلاعاتی نیز از طریق دستگاه های اطلاعاتی نیروی انتظامی در مرزها وجود دارد؛ ضمن اینکه همه موارد رصد می شود و در این زمینه هیچ گونه دغدغه ای وجود ندارد.
رضایی تاکید کرد: تمام پیش بینی های لازم برای ورود افراد به داخل کشور و بدرقه زائران به سمت مرزها را انجام داده ایم و قطعا مشکلی نخواهیم داشت.
فرمانده مرزبانی افزود: مرزهای آبی و خشکی در همه مراحل چه در زمان انتخابات و چه در زمان حال دارای برنامه ویژه اندو به آن عمل می کنند.
صبحگاه مشترک یگان تخصصی ناجا امروز شنبه در ستاد این نیرو و در دومین روز از هفته نیروی انتظامی با حضور سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار